Als je afwast en niet afspoelt, is dat slecht omdat er nog resten afwasmiddel op het servies achter blijft ?

Als je de kraan laat lopen om af te spoelen kost immers zoveel water...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
jc54
13 jaar geleden
Een vaatwasser kopen, die gebruikt veel minder water.

Het beste antwoord

zoals ik het doe kost het geen extra water.
ik laat de kraan lopen, en begin gelijk met afwassen, terwijl de gootsteen volloopt.
zodoende kan ik heel wat spoelen.
ik was eerst de dingen af die ik gespoeld wil hebben, zoals glazen, borden, mokken en kattenservies.
als de gootsteen vol is, was ik de zaken af waarbij ik het van minder belang vind dat ze gespoeld worden, zoals de pannen en het bestek.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je hebt afgewassen kun je daarna een teiltje schoon heet water laten vollopen en hier alles in afspoelen. Begin zoals Rieneke zegt eerst met glazen, kopjes en borden en dan de rest. Zo heb je maar twee teiltjes water nodig.

Bovendien kun je heet afgespoelde vaat gewoon laten uitlekken in de afwasrek. Scheelt weer afdrogen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet slecht. Wat na het drogen met een theedoek blijft er minimaal wat achter en dat is te verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik proefde afwasmiddel omdat de vaat niet nagespoeld was. altijd naspoelen met schoon water is geen overbodige luxe. kan met water na het afwassen in sop.