Weet er iemand medicatie waar je hongergevoel van weggaat?

De vraag zegt alles,,

Toegevoegd na 58 seconden:
En alsjebieft pillen waarvan je niet aankomt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval niet je vinger in je keel steken, want ja dat is schadelijk zoals je eerder ook hebt gevraagd. En ga hulp zoeken, want je hebt echt een eetprobleem. Vertel het een docent of een goede vriendin. Mensen die bij je zijn, want bij GV kom je niet veel verder met je probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens in de drogisterij kijken, rekken vol met die rommel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moeten jullie deze vraag even los zien van mijn andere vraag....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het verstandig is om eens vragen te stellen over de gevaren en gevolgen van een eetprobleem, van anorexia, van chemische troep, etc. Een hongergevoel moet je oplossen met een bruine boterham met kaas en niet met pillen.
Ik probeer je wakker te schudden, maar dat zal niet lukken denk ik. Het feit dat jij vragen stelt die vrijwel zeker in de richting gaan van een eetprobleem is onlosmakelijk verbonden. Die kan ik in ieder geval niet los van elkaar zien. En ik denk meerderen met mij.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je lichaam geeft een hongersignaal met een reden, dat je voedsel nodig hebt. Dat los je niet op met een pilletje.

Het beste antwoord

Niet doen!Die pillen zijn heel slecht voor je.
Je hebt ondergewicht,net als ik.
Je hebt een eetstoornis,waarschijnlijk Anorexia als ik.
Ik heb je al gezegd dat ik ook alles gedaan heb:uithongeren,laxeren,overgeven
Ik heb pillen gebruikt om hongergevoel tegen te gaan,ik heb vetverbranders gebruikt terwijl ik al groot ondergewicht had( en heb!)
Ik heb een extreem groot Kalium tekort,ik ben ondervoed,ik heb hartritmestoornissen (ik heb zelfs een korte hartstilstand gekregen)en mijn menstruatie is gestopt.
De laatste kan bij jou dan niet omdat je een jongen bent,maar verder..
Je staat aan het begin van veel ellende,echt!
Zoek hulp!
Echt!

Ik wordt hier zo intens verdrietig van....:'(
Ik weet wat je doormaakt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil gewoon niet dik zijn !! :'(
Cryofiel
12 jaar geleden
Je hebt ondergewicht, dus je bent niet dik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,ik begrijp je zo goed..
Ik eet ook nog steeds te weinig.
Ik vecht elke dag tegen hongergevoel.
Maar ik ben ook elke dag zo moe en zwak en ongelukkig..
Jij ook...?:'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moe ben ik heel vaak... Ik ga heel vaak weg van school.. want anders val ik in slaap me ouders weten het niet omdat ik zelf me briefjes kan afgeven.. zwak voel ik me heel vaak ja maar ja wat doe je er tegen.. ongelukkig: valt wel mee.. me klasgenoten zijn wel heel aardig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zegt niemand er wat van dat je zo mager bent?
Ik krijg zelfs opmerkingen op straat en in winkels.
Toen ik vorige week in de supermarkt 1 pak vla kocht( van optimel:zonder suiker,0 % vet)zei de jongen die vakken aan het vullen was:"Weet je zeker dat je die moet hebben,die is vet-vrij hoor!"
Met andere woorden:"zou je dat wel doen,je bent al zo mager"
Was duidelijk.Mijn broer zei het ook.
Ik weet dat ik mager ben,ik zie het soms ook(andere keren zie ik dikke,vette bovenbenen)zo raar..
Maar het voelt zo niet.
En als ik eet voelt het alsof ik faal,alsof ik zwak ben,mislukt...
Ik wil er vanaf,maar ben bang het los te laten.
Altijd dat stemmetje in mijn achterhoofd.Herken jij hier iets in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen zeggen het wel ja alleen ik doe altijd extra dikke kleren aan zodat het niet opvalt...
en met dit: ''En als ik eet voelt het alsof ik faal,alsof ik zwak ben,mislukt…
Ik wil er vanaf,maar ben bang het los te laten.
Altijd dat stemmetje in mijn achterhoofd.Herken jij hier iets in?'' haal je de woorden uit mijn mond...
Wat haalde jij voor trucks uit?...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere Anorexia- patiënt liegt en haalt trucs uit.
Mijn moeder kreeg het een bepaalt moment door en die zei:Je bent toch wel gestopt hè, met lijnen?Want ik ben bang dat je Anorexia hebt.."
En dan zei ik:"Ja hoor,ma,ik lijn niet meer"
Ik kocht stiekem laxeertabletten,vetverbranders,biergisttabletten tegen hongergevoel en ging steeds naar andere winkels omdat de verkoopsters opmerkingen gingen maken en me gingen waarschuwen.
Ik zei dat ik al gegeten had als ik ergens was,gooide eten weg,verstopte eten enz.
Ik stond uren op de loopband en op de hometrainer,die we thuis hadden, terwijl ik uitgeput was,
Ik moest het doen!!!
Ik zette dan harde muziek op want mijn moeder mocht het niet horen.
Het was me inmiddels verboden om te sporten( door mijn moeder en huisarts)
Ik woog me dagelijks,en ik had een rotdag als ik niet was afgevallen.
De angst aan te komen is nog steeds heel groot bij mij.
Waarom is het toch nog steeds zo moeilijk.....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die angst heb ik ook ik wil niet dik worden... :'( dus ik moet wel van die dingen doen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Je hebt ondergewicht, dus je bent niet dik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me voor jou nog moeilijker,het wordt toch nog meestal beschouwt als een meidenziekte.
Ik dacht eerst ook dat je een meisje was.
Waar ik wordt behandeld is zijn nu 2 jongens.(Manorexia,heet dat al)
Snappen je vrienden het wel?
Ik hoop dat ze niet lullig doen,je hebt het al zo moeilijk.
Maar op school deden ze wel normaal tegen je zei je.
Gelukkig maar.
Maar ben je niet bang dat het mis gaat?
Je hebt ook slaapproblemen,(ik ook)je kan Melatonine kopen bij de apotheek of drogist,misschien slaap je dan beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ze doen normaal omdat ze het niet weten... het is makkelijk te verbergen. Gymlessen daar doe ik niet aan mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de hel gaat beginnen het is half 6..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gaan eten?
Je moeder heeft het eten klaargemaakt?
En wat doe je dan?
Ik weet hoe je je nu voelt, echt!
In het ziekenhuis wordt ik gedwongen te eten,ik zit daar aan tafel met anderen,iedereen let op me,wil me helpen en ik wil alleen maar wegrennen.
Het zweet breekt me zelfs uit,ik ga trillen,en ik moet tientallen keren door mijn hoofd laten gaan wat ik op heb..:(
Ik heb mijn bord al een keer door de kamer gesmeten.
De verpleging was woedend:"ga jij maar naar je kamer tot je weet hoe je je moet gedragen"
Ik vond het best.
Later heb ik toch nog wat gegeten( en erin gehouden)
Ik wil toch wel beter worden.
Probeer een beetje te eten.
Doe je best..
Ritsuka
12 jaar geleden
+ Laurena
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
^
l dat is dus net waarom ik niks te maken wil hebben met een ziekenhuis of psycho(loog)
maar we gingen salade eten omdat me ouders laat uit hun werk kwamen dus ik vond dat wel goed...
Ik heb het opgegeten maar wel zonder die vette dressing die me ouders er wel over heen deden.. Bah!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heey Laurena, ik had nog een vraag eigenlijk. Ik maak er maar geen aparte vraag van omdat mensen het niet erg waarderen volgens mij(al mijn vragen...) maar heb jij ook dat je je altijd licht in je hoofd voelt?? Ik heb ook hel vaak dat ik opeens zwart zie.. Het is heel apart...
Geforce101
Cryofiel
12 jaar geleden
Ziekenhuis en psycholoog proberen jou te helpen. Dit is geen pesterij. Er zijn ook mensen die niet naar de tandarts willen, omdat er soms een gaatje moet worden gevuld. Dus blijven ze maar liever weg bij de tandarts. Er zijn mensen die zich niet laten inenten, omdat ze bang zijn voor de naald. Dus laten ze zich maar liever niet inenten. Er zijn mensen die niet naar de psycholoog willen, omdat ze bang zijn te moeten veranderen. Dus blijven ze liever ziek thuis.
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh, en dat lichte gevoel, en dat je zelfs zwart voor je ogen ziet - dan zit je op het randje van flauwvallen. In jouw geval komt dat door pure ondervoeding. Je kunt het proberen (oh nee, da's niet waar - iedereen kan het proberen, maar mensen met ernstige anorexia kunnen dat psychisch niet): neem een suikerklontje, en dat rare gevoel is binnen twee minuten verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik die 20 kcal opeet voel ik me altijd heel schuldig.. :( Ik weet niet waarom, het is gewoon zo.. en ik ben al een keer flauwgevallen maar er was toen gelukkig niemand thuis.. maar ik ga het proberen maar ik kan niks beloven.. :( sorry.. en ik zie psychologen en ziekenhuizen echt niet zitten... dan ga ik nog liever dood..................................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je niet laat helpen ga je vanzelf wel dood..
Ik ben regelmatig flauwgevallen,dat komt door die tekorten.
Je weet dat best zelf wel hè?
Hoe het komt.
Je bent dwangmatig en obsessief met eten,calorieën en afvallen bezig.
Net als ik nog elke dag doe.
Ik weet nu dat ik ziek ben.
En ik was aardig op weg mezelf dood te hongeren.
Bij mij hebben ze ingegrepen.
Ze kunnen je gedwongen laten opnemen als je een gevaar voor jezelf bent.Er is tegen mij gezegd dat ik sondevoeding krijg( een slang door je keel die vloeibaar voedsel in je maag pompt)als ik nog meer afval.
Toch ben ik wel blij dat ik nu medicatie heb.
Ik ben nu wel iets minder dwangmatig bezig met eten.
Ik heb iets meer rust in mijn hoofd.
Daarvoor was ik er de hele dag in mijn hoofd mee bezig,ik kon aan niks anders denken en ik raakte er uitgeput van.
Maar ik heb ook Borderline,ik weet niet hoeveel invloed dat op mijn eetstoornis heeft.
Ik heb wel een hele fijne psycholoog, ik stuur hem ook vaak sms-jes als ik me rot voel,ook s'nachts,en ik krijg altijd berichtjes terug.Vaak gelijk!
Hulp is soms gewoon nodig.
Je ouders zullen echt wel doorkrijgen dat er iets aan de hand is.
Misschien vermoeden ze al iets.
Als je zo doorgaat val je nog een keer flauw op school,en dan lig je in het ziekenhuis voor je het weet.
En dan zullen ze zorgen dat je heel wat kilo's aan gaat komen om je tekorten aan te vullen.
Ik heb zelf al een vriendin verloren aan deze ziekte.
Ze had zichzelf uitgehongerd en woog nog maar 32 kilo.
Haar hart heeft het gewoon opgegeven..:'(
Een jonge meid,mooi en slim( de beste van de klas zelfs)
Ze wilde zelf ooit psychologie gaan studeren.
En nu leeft ze niet meer.
Ik denk aan haar als ik het moeilijk heb.
Zo mag het met mij niet aflopen.
Mijn psycholoog zegt:" groei doet pijn",maar ik snap echt niet waarom ik dit allemaal moet meemaken.
Pfff,al dit maakt me ook moe,ik ben helemaal van slag vandaag.
Maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
En voel je je misschien ff iets minder eenzaam hierin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En:luister ook naar Cryofiel,die heeft mij ook al heel vaak goede raad gegeven.^^
Ook al ken ik ze niet persoonlijk,er zijn hele fijne mensen hier op GV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar je zegt het zelf al.. ''En dan zullen ze zorgen dat je heel wat kilo’s aan gaat komen '' .... Daarom wil ik het niet :'( Dan ben ik dalijk dik!
Cryofiel
12 jaar geleden
@GeForce101, hoeveel leerlingen zitten er in jouw klas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22 .. Hoezo??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey,hoe is het nu?
Ik heb heel slecht geslapen,dit beïnvloed mij erg.
De emoties hè?
Ik begrijp je helemaal,die hele ellende.
Het is echt een hel iedere dag waar je doorheen moet.
Dat klinkt heel dramatisch maar zo voelt het echt.
Jij snapt dat ook.
Mensen hebben vaak echt geen idee hoe erg dit allemaal is,en dat je niet zomaar toe kan(en wil!) geven aan dat hongergevoel.
Dat je soms denkt:"ik ben nog liever dood dan dat ik daar aan toe geef....":((
Cryofiel
12 jaar geleden
@GeForce101, da's een kleine klas. Lijkt me wel fijn. Maar goed, ik zal een beeld schetsen van jouw klas. Dan mag jij vertellen in hoeverre het beeld dat ik zal beschrijven, wel of niet overeenstemt met de werkelijkheid. -- In jouw klas zitten 22 leerlingen. Eén daarvan heeft een Inzicht verworven, en weet dat je niets moet eten omdat je anders dik wordt. De andere 21 hebben dit Inzicht nog niet. Zij eten gewoon, net zoals die ene vorig jaar ook nog deed. Zij zijn dus dik - en als ze zo dom doorgaan, zullen ze alleen maar dikker worden. Kijk maar naar de leerlingen van de volgende klas: die zijn echt moddervet. Elke ochtend persen ze hun vetkwabben in hun veel te kleine broeken, shirts en blouses. Puffend van inspanning slepen ze hun walrusachtige lichamen naar school. Zwetend hangen ze in de schoolbanken. De vetkwabben blubberen langs hun heupen omlaag, over de zitting van de stoel heen. Behalve die Ene, die het Inzicht heeft verworven. Die is fijn slank. Die Ene moet dat Inzicht natuurlijk wel geheim houden. Want alle anderen, zowel de 21 moddervette klasgenoten als de al even kwabberige leraren, willen ook Hem tot vetheid dwingen. Zelfs Zijn ouders zijn tegen hem. Ook die willen Hem kwellen, ze willen Hem vetmesten tot hij door Zijn bed zakt en zich met moeite door de deuropening moet persen. Die Ene persoon die het Inzicht heeft verkregen, ziet hoe goed het is. Hij is fijn slank, terwijl de 21 klasgenoten afzichtelijk vet zijn. Hij kan zonder problemen een sprintje trekken, waar de 21 klasgenoten al na vier stappen amechtig hijgend ter aarde storten. Hij voelt zich altijd fit, terwijl de 21 klasgenoten soms zwarte vlekken zien en bijna flauwvallen. De hele wereld ziet het verkeerd. Hij is de Enige die het juiste Inzicht heeft. Hoewel - op GV begint die Ene nu te ontdekken dat er anderen zijn, die hetzelfde Goede Inzicht hebben. Hij luistert naar hun mooie, positieve verhalen. Hij probeert tips te krijgen hoe Hij zijn Inzicht het beste kan verbergen voor die grote, boze buitenwereld, waar de zwetende dikkerds hem gedwongen naartoe willen forceren. -- En, wat vind je van dit beeld, klopt het een beetje?
Cryofiel
12 jaar geleden
@Laurena, jij reageert hier vanuit jezelf. Ik speel nu een rol, de rol van de confrontatie. In de hoop dat ook dat helpt. Maar wat denk jij - wat is, vanuit jouw persoonlijke ervaring, de beste manier om zo iemand te helpen? Iemand die aan het begin staat van de weg die jij al bent gegaan - en die misschien zelfs aan het begin staat van de weg die jouw lieve vriendin is gegaan? Wat helpt het beste? Is dat überhaupt te zeggen? Of is er niets dat helpt, en zal hij dus die weg gaan - en moet nog maar blijken of hij jou achterna gaat, of jouw vriendin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt niet erg positief dat laatste,niet schrikken hoor.
Ik voel me nogal depri.
Gisteren ook een verhaal gelezen van 2 oudere vrouwen(nu 48 en 53) die beide al meer dan 30 jaar met anorexia leven.
En die hebben een heel verleden van ziek zijn en uithongeren en opnames.
De oudste heeft een dochter van 22 die ook anorexia heeft,en die zegt dat dat door haar moeder komt.
Mijn moeder is ook altijd bezig( geweest) met afvallen en calorieën,al zo lang ik me herinner(en ook veel overgeven..)
Maar ik neem haar niets kwalijk,ze heeft zelf ook altijd veel problemen gehad.Ze was erg jong toen ik geboren werd(zat zelfs nog op school),maar ze is voor mij de liefste moeder in de wereld.
Ik hoop dat je ook fijne ouders hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel
Ik weet het niet....:-(
Op dit moment ben ik helemaal van slag..
Gisteren werd mij gevraagd wat er in vredesnaam aan de hand was met me.
Zelfs nu ik dit typ heb ik het benauwd,breekt het zweet me uit,voel ik me nu al uitgeput.
Ik voel de ellende die GeForce nu doormaakt,ik heb precies hetzelfde.
Maar ik hoop dat ik hem in kan laten zien dat hij echt hulp nodig heeft.
Het is nu alleen afwachten tot het fout gaat.
En dat gaat ook gebeuren als er niets gedaan wordt.
Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen..
Je weet dat ze mij ook hebben laten opnemen.
Ik weet inmiddels hoe slecht ik er aan toe was.( en ben)
Ik heb levensbedreigend ondergewicht en volgens de artsen was ik al in een terminale fase beland waarbij mijn hart het ieder moment kon opgeven.
Ik hoop echt dat GeForce inziet dat hij zijn leven in gevaar aan het brengen is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou op cryofiel ! Bij zin 7 stopte ik :'( dat is niet leuk! :'( waarom schrijf je dit!
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat hoop ik ook, Laurena. Hopelijk werkt onze combinatie. Jij vanuit de persoonlijke ervaring, vanuit de ondervinding hoe het voelt en wat er gebeurt. Ik vanuit de confrontatie, de klap in het gezicht, in de hoop dat er bijtijds een stukje inzicht doordringt. Ik hoop dat mijn confronterende schrijfsels voor jou niet te belastend zijn... maar ik doe het voor GeForce101... Sterkte, Laurena, op deze moeilijke dag.
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh, we zitten nu door elkaar te typen. Mijn vorige reactie was aan Laurena gericht. @GeForce101, waarom ik dit typ? Voor jou! Het is bedoeld als een klap in je gezicht. Ik wil je hoofd met twee handen vastpakken, en met al mijn kracht jouw gezicht in een bepaalde richting draaien. Ik wil je dwingen ook die kant te zien. Dit in de hoop dat die klap in je gezicht je terugbrengt naar de realiteit. Want zeg nou zelf... eigenlijk ben JIJ degene die mijn verhaal heeft getypt. Ik heb JOUW wereldbeeld neergezet - toch? Lees jouw wereldbeeld. Dat kan nu meteen, dat kan ook morgen, of in oktober. Vertel dan of je aan dat wereldbeeld wilt blijven vasthouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,GeForce
Het is idd niet leuk.
Maar weet je wat ook niet leuk is:
Gedwongen opname(ik.)
Gedwongen medicatie( ik)
Hartritmestoornissen(ik)
De dreiging van sondevoeding bij langdurig ondergewicht(ik)
Van je familie horen dat ze bang zijn dat je in je slaap aan een hartstilstand overlijd..(ik)
Altijd moe zijn,ongelukkig zijn,pijn hebben overal,bang zijn dat je lichaam je in de steek laat..
(zo voelt dat voor mij..volgens de artsen laat ik juist mijn lichaam in de steek door niet te eten)
Ik snap je hoor.
Ik wil dit niet(anorexia ),maar ben ook bang het te verliezen.
Ik zeg altijd: het is mijn vriend en mijn vijand.
Het is een haat/liefde verhouding.
Gestoord klinkt dat hè?
Maar zo voelt het.
Een persoon die in je zit en bij je is en die alleen kan bestaan als jij niet eet.
En jij moet gehoorzamen.
Ja,toch?
Het is wij tegen de rest van de wereld.
Die ons niet snappen en ons willen stoppen.
Maar...ik weet inmiddels dat dat niet zo is.
Al zit ik nog steeds vaak alleen in mijn eigen wereldje,alleen in een hoekje van de kamer met alle gordijnen dicht.Overdag.
En nu klink ik ook weer erg hopeloos..
Maar ik heb dus wel hulp nu.
En dat moet jij ook krijgen.
Zie dat alsjeblieft in!!!!!!!!!>_<
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heei,, Het ging een beetje beter vandaag.
vanochtend 2 crackers.. s'middags 2 peren en nog kaakjes en nu s avonds spinazieschotel en die zit er nog gewoon in..
Maar ik wil eigenlijk wel dat het er uit is.. ik kan niks beloven, maar ik ga me best doen, ECHT! Ik was vanacht wel weer heel de nacht wakker, ik kon echt niet slapen.. ik weet ook niet waarom.
Jij ook succes.. ik zou willen dat ik jouw wilskracht had.
om er eigenlijk nog een ding bij te vertellen en het spijt me echt,, is dat ik deze dag gefitnest heb met gym,, het was nieuw omdat we niet meer in de gymzaal kunnen en er zijn aparte hokjes daar.. het was maar een uur en ik vond het eigenlijk heel fijn om te doen,, ik weet dat het niet goed is om al die kcal weer te verbranden maarja,,,,,,,,,,,,
GeForce
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laurena is dat eigenlijk een foto van jouw, zelf denk ik het niet door de hele rode ogen maar toch zie ik iets van mezelf in die foto omdat ik ook zwart haar heb... eigenlijk heb ik dit gedaan omdat ik altijd heel wit ben en met zwart haar kan je dan zeggen als iemand tegen je zegt dat je wit ben dat het komt omdat je haar zwart is en je huid extreem wit lijkt maarjaa.. doeii
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey!
Fijn dat je wat laat horen!
Ik ben blij dat je wat gegeten hebt.
Goed zo!!!!!!!!!!!!!:-)
Ik eet ook weinig,maar ik eet wel.
Vandaag:
2 beschuitjes(droog)
2rijstwafels
2 appels
Andijvie en bonen en alleen het eiwit van een ei.
Straks nog een bakje vla.
Thats it.
Als ik trek krijg s'nachts nog 1 rijstwafel en een mandarijntje( 15 cal. maar)
Dat is heel wat voor mij.
Een tijdje geleden leefde ik op alleen een appel en groente en een paar kaakjes op een dag.
En toen heb ik een korte hartstilstand gekregen..
Maar we zijn goed bezig,toch?
En we kunnen er zelf wel voor zorgen dat we niet dik worden,dat wil ik ook niet hoor!
Maar je moet nou eenmaal eten om te kunnen leven. Mooie Avatar hè?
Heb ik zelf gefotoshopt,ik heb er ook 1 met andere kleur ogen.
Die ga ik ook nog een keer plaatsen.
Een paar maanden geleden had ik ook een Avatar met rode oogjes hoor,een andere wel.
Ik ben gewoon weird.( volgens mijn broer,haha)
Ik ben ook zo'n bleekneusje ja,ik heb ook zonneallergie,ik moet sun-block op anders kom ik onder de uitslag te zitten.Ik heb bijna geen pigment.
Dan val je wel op hoor als je bleek en mager bent.
Op beide krijg ik regelmatig kritiek.
Vorige week op straat nog:Hè,heb je wel eens van een zonnebank gehoord??
Waar bemoeien ze zich mee!
2 vervelende ventjes van een jaar of 12.
Nou ja.Ik heb ergere problemen,helaas.
Hou je koppie omhoog hè?
Hopelijk slaap je straks een beetje.0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vandaag 510 kcal (-de fitnes natuurlijk....) en ja een hele leuke foto/avatar. maar last van zulke kinderen die dat doen heb ik eigenlijk draag ik als ik al eerder ergens gezegd had meestal best dikke kleding ook omdat ik het koud heb maar ook gewoon omdat ik dan iets dikker lijk voor de mensen. zelf vind ik dit niet leuk omdat ik er dan gelijk dik uitzie.. en ik kan daar gewoon echt niet tegen maar nog een vraag, hoe oud ben jij nu eigenlijk?? En slapen lukt gewoon nooit.. daarom ben ik ook ALTIJD moe.. en die pigment heb ik ook niet nee..
eigenlijk rook jij ? als je al die info niet open en bloot wil geven aan iedereen kan je het ook via een prive bericht sturen hoor..
Geforce
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ohja en ik las op een site dat Azijn de calorieen afbreekt zodat er heel weinig tot geen worden opgenomen, klopt dit ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow sorry ik was zo aan het ratelen hierboven... de zinnen kloppen ook niet echt eigenlijk.. sorry daarvoor.. Maar ik kan weer niet slapen terwijl ik het wel probeer! :'*(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks mis met die zinnen hoor!Ik snap alles.
Ik was ook ff weg.Ik zit hier nu bij m'n broer,die zit te gamen.Hij is een grote steun voor me.Hij zegt wel de hele tijd dat ik nog iets moet eten omdat ik een mager scharminkel ben.(maar hij is echt bezorgd hoor)
Je moet aan je huisarts medicatie vragen om rustig te blijven en te slapen.
En wat je ook echt moet doen:koop vitamines en ijzertabletten bij de apotheek of drogist,dan knap je misschien een beetje op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, ik ben helemaal onder de indruk van deze reacties heen en weer.
Ik maar denken dat iemand gewoon wilde afvallen. Maar wat ben ik trots op jullie, ja echt, onwijs trots, dat jullie alweer wat eten. Zelf heb ik jaren een probleem van mijn benen gemaakt.
Ik kreeg van mijn toenmalige vriendin een opmerking over mijn benen: En weg alle rokjes, korte broeken e.d.
Mijn benen verstopte ik onder lange broeken.
Tot: Ik een lieve man tegen kwam, die heel simpel zei:
Ieder mens is anders en uniek, jouw benen zijn om te lopen en niet om te showen.
Daarna ging het iets beter, tot ik mijn enkel verbrijzelde en ruim 7 maanden in het gips zat en met krukken MOEST lopen.
Opeens waardeerde ik mijn benen ZOALS ze waren en WAARVOOR ik ze had: Om te lopen.
Toen het gips eraf was heeft het heel lang geduurd voor ik weer een beetje normaal kon lopen.
Ging spontaan rokjes kopen, korte broeken, kniebroeken het kon niet op.
Ik was zielsgelukkig dat ik weer kon lopen. Dus mijn boodschap bij deze: Probeer zo goed mogelijk voor je lichaam te zorgen, je hebt er maar 1. Begrijp dat het een heel ander probleem is, duidelijk met 1 stukje van het lichaam, dus jullie probleem is veel groter.
Maar vecht er voor, het leven is zo ontzettend mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@z11
Dank je voor je lieve reactie en bemoedigende woorden.
En dat je jou verhaal hier wilde delen met ons.:)
Iedereen maakt wel wat mee hè?
De 1 een beetje meer dan de ander.
Het is inderdaad heel moeilijk hier mee te leven.
Het is elke dag een gevecht,en dan is het vaak moeilijk positief te blijven en te geloven dat het leven idd mooi kan zijn.
Maar mijn leven moet nog beginnen,zeg maar.
Dus..ik doe mijn best.
Nogmaals bedankt,echt lief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heey,,
Nou ik moet weer opstaan en ik moet weer naar school :(
Ik weet niet wat er met me is maar ik tril de pan uit..
Maar ik ga weer iets proberen te eten en ik ga denk ik wat eerder weg vn school want ik heb ZOO'N lange dag... en anders lig ik al te slapen in de les.. Maar @z11 een lief woordje, bedankt daarvoor.
Ik kon vanacht pas om half 3 slapen.. 4 uur geslapen.... (net als altijd..) Maar Ja ik had die vraag apart gesteld niet omdat ik het dan ga gevbruiken hhoor maar juist omdat ik het dan niet ga gebruiken, Succes met eten ;)
doeiii..
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt een prachtig lichaam gekregen, uniek in de wereld, het is jouw keuze wat je er mee gaat doen.
Wat wil je bereiken in deze wereld? Wat voor opleiding wil je doen, wat voor baan, wat zijn je hobbies?
Je hebt zoveel kracht en doorzettingsvermogen, probeer die energie te focussen op die goede dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GeForce101 Hoe is het nu??
Gaat het een beetje?
Ik hoop dat het beetje lukt met eten.
Met mij..nu niet zo goed.
Ik kreeg PB's van ProAna's.
Ken je die site's?
Ik moet mezelf nu echt overeind houden.
Nam vannacht iets extra's voel me gelijk schuldig.Rotziekte.
Heb de neiging weer laxeerpillen te nemen om het zo kwijt te raken.
Maar dat zou zo dom zijn..
Ik heb al eerder vreselijke krampen gehad.Ik lag te huilen van de pijn.
Soms wil ik gaan slapen en niet meer wakker worden,dit is zo slopend.
Sorry,beetje depri deze week.:((
Hou je goed.
Cryofiel
12 jaar geleden
Laurena, GeForce101... ik zie toch echt lichtpuntjes...!!! Het is moeilijk, het zal een tijd moeilijk blijven - maar ik zie een BESEF en een WIL. En dat is goed! Die obsessie met kalorieën - tja, dat is onderdeel van het probleem. Dat je rekening houdt met de kalorieën die in een mandarijntje zitten, dat je zelfs zo uit je hoofd kunt zeggen hoeveel dat er zijn... Hopelijk komen jullie daar echt eens van af. Maar al blijft die drang/dwang bestaan, dan nog is het mogelijk daarmee te leven. Dat fitnessen is trouwens heel goed, GeForce101. Zolang je het doet omdat het fijn voelt, en niet om verder af te vallen. Je bent dan op een goede, positieve manier met je lichaam bezig, je voelt je lichaam, je wordt je bewust van je reacties op bepaalde dingen - allemaal heel goed om, letterlijk, beter in je vel te zitten. Ik volg zelf ook redelijk intensieve trainingen. Zwaar op het moment zelf, maar je leert jezelf zó goed kennen, zowel lichamelijk als psychisch - en je voelt je zo enorm goed zodra je eenmaal een minuut of 20 bezig bent, en nog een paar uur daarna - heel fijn vind ik dat! @Laurena, in jouw laatste reactie zie ik dat het je slecht gaat. Da's . Maar tegelijk zie ik een prachtig stuk openheid. Je laat je niet meesleuren, je hebt een eigen mening, je deelt je gevoelens, en zo word je sterker. Ik zie ook besef. Je wéét wat er mis is, ook al kun je er niet altijd iets aan doen. Je kent de weg naar beterschap, ook al lijkt er nog een slagboom voor die weg te zitten. Het is koud, het stormt, en het regent pijpenstelen - maar in de verte zie ik de zilvergele randjes van een doorbrekend zonnetje dat jouw kant op komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heey, Dat is niet leuk om te horen Laurena, Met mij gaat het ''normaal'' en ik heb een stuk cake gegeten met glazuur :) alleen toen ik ging vragen op dit forum hoeveel calorien er in zaten schrok ik eigenlijk en wou ik weer gaan braken maar ik heb het NIET gedaan!
En over Pro-Ana.. Ja ik heb er ook wel dingen afgehaald.. wist je die azijn vraag nog... Dat kwam daar ook van daan... eigenlijk voel ik me best schuldig.. Om dat en om die cake.. Owjah ik was ook een beetje aangekomen.. Ik was er eerlijk gezegd niet blij mee maar toen ging ik nog een keer alles lezen waar we het over gehad hebben (alle 45 reacties en alle antwoorden die mensen hebben gegeven.. (eigenlijk alles 2 keer...)
Vandaag heb ik eigenlijk niet veel op.. want ik zeg wel dat ik cake ophad maar ik heb niks s'morgens en s'middags gegeten en een halve avond maaltijd.. ik zei tegen me moeder dat ik het niet lustte.... Maarja.
Je gaat toch niet weer aan de pillen he.. :( alsjeblieft niet doen?en die krampen heb ik ook.. Me maag die bromt ook heel de tijd en ik heb het gevoel dat ik telkens moet kotsen.. (niet leuk als je in de trein zit..) Maarja... Succes.... GF

Andere antwoorden (6)

Bij de drogist zijn verschillende afslankmiddelen te koop die helpen het hongergevoel te verminderen. Helemaal weg gaat je hongergevoel nooit. Het namelijk een heel natuurlijk signaal van je lichaam dat het eten nodig heeft.
Echter, gezien je andere vraag, moet jij daar helemaal niet aan beginnen en eens met je ouders, huisarts of een vertrouwenspersoon gaan praten.
Als je echt overgewicht hebt en wilt afvallen dan kan je dat op jouw leeftijd beter op een gezonde manier via een diëtiste en sporten doen. En niet door afslankpillen te slikken en je vinger in je keel te steken na het eten. Zo verwoest je je stofwisseling en je lichaam. Hierdoor zal je op latere leeftijd juist steeds meer moeite hebben met het onder controle houden van je gewicht. Ik weet er, helaas, alles van.
Misschien heb je zelfs een eetstoornis. Daar is niks om je voor te schamen, maar daar moet je wel hulp voor vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die bestaan niet. Want honger is geen ziekte. Dat is een normaal verschijnsel bij mensen die een actief leven leiden. Je móet eten om gezond te blijven. Maar ik ben bang dat het al te laat is, de eetstoornis overheerst jouw denkwereld. Ga alsjeblieft hulp bij medici zoeken, in plaats van op Goeie Vraag te vragen hoe je het minst kunt eten en of de vinger in je keel steken gezond is. Dat is het dus pertinent niet. Je ruïneert je lijf, vergooit een mooie toekomst door alleen maar met caloriën bezig te zijn. Ben je nog niet genoeg gewaarschuwd door Laurena en Muffin05? Jij bent nog in de groei, je moet goed gevoed worden!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. Nog iemand gelukkig.
Ritsuka
12 jaar geleden
Inderdaad +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp me niet verkeerd, want ik ben het ermee eens dat je nooit medicatie moet slikken tegen de honger, maar het antwoord is onjuist, want die medicatie bestaat wel degelijk.
Amadea
12 jaar geleden
Voor volwassenen bedoeld dan waarschijnlijk... Maar de vraagsteller is 16!
Amadea
12 jaar geleden
En bovendien, lees ik als reactie op het vorige antwoord, heeft hij niet eens overgewicht. Dus wat bedoel je nou, j0ve, moet aan zo'n personen medicatie voorgeschreven worden? Door een psycholoog, niet door een diëtist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik zei nog zo: begrijp me niet verkeerd want ik ben het met je eens.
Maar nogmaals: jouw antwoord is niet het antwoord op de vraag.
De vraag is "Weet er iemand medicatie waar je hongergevoel van weggaat?" en het antwoord daarop is "ja". Jij zegt "nee".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh dus jij vindt het ok dat mensen zichzelf naar de klote helpen dmv pillen slikken? denk eens verder na Mr J0ve.
Nou en of die medicatie bestaat. En het is nog heel gezonde medicatie ook!

Die medicatie heet: psycholoog.

Als ik jouw vragen en reacties zo eens doorneem, ontkom ik niet aan de sterke indruk dat je een probleem hebt. Echt. Een groot probleem. Een enorm probleem.

In dit geval geldt: als je dat niet inziet, geeft dat aan dat het probleem nog veel groter is dan je denkt.

Je hebt onlangs de grens overschreden van zorgelijk gedrag naarr ziekelijk gedrag. Je hebt een eetstoornis, anorexia. Die beheerst jou.

Je denkt misschien dat jij nu jouw eten en jouw calorieën onder controle hebt, maar dat is niet zo. Het is net andersom. Je bent de controle juist kwijt.

Ga naar je huisarts. Nu! Leg hem je probleem (in jouw ogen: non-probleem) voor. Hij zal je vast doorverwijzen naar een psycholoog.

Echt, dat is de enige manier om van je eigenlijke probleem af te komen.

Je hongergevoel gaat er niet van weg - je zult juist leren, dat het hongergevoel gezond is. Je houdt het hongergevoel, maar je zult dat gevoel weer, net als vroeger, kunnen zien zoals het is: een hongergevoel. Geen probleem. Gewoon wat eten (dus: voor jezelf zorgen), dat is alles.

Ga naar de huisarts. Laat jezelf helpen. Nu kan het nog.

Toegevoegd na 1 minuut:

Mocht dit antwoord wat "hard", of zelfs "bot", overkomen, dan is dat zo bedoeld. Omdat ik me zorgen om je maak, en omdat ik het beste met je voorheb.

Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig, dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ niemand had het mooier kunnen zeggen, nu maar hopen dat deze goede raad opgevolgd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoordt dikke plus
dit is echt van de zotte, als ik jou was zou ik maar snel gaan praten met een psycholoog...je honger gevoel is een heel normaal natuurlijk iets, dit neigt meer naar anorexia.
Domme vragen bestaan niet maar om te vragen naar pillen die je eetlust verminderen is toch echt dom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@redcard ...jij snapt er toch niks van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik begrijp dat je wil helpen.. toch bedankt.
Echte honger kennen we niet in onze wereld van overvloed. Wat wij heel vaak als honger ervaren wordt niet door te weinig voedsel veroorzaakt, zoals meestal wordt gedacht, maar juist dóór voedsel. Ik ga nog een stapje verder. Ook de weerzin tegen voedsel, zoals die bij eetstoornissen voorkomt, wordt juist veroorzaakt door voedsel, het verkeerde soort voedsel. Daardoor krijg je tekorten aan vitamines, vezels en sporenelementen waardoor de stofwisseling wordt verstoord. Dat uit zich vooral in weerzin tegen eiwitten, terwijl tegelijkertijd een honger naar zoetigheid kan bestaan.

Ingewikkeld verhaal? Ondervoeding is misschien complex maar komt gewoon neer op het niet binnenkrijgen van wat je nodig hebt aan voedingsstoffen waardoor je in een negatieve spiraal terechtkomt qua stofwisseling. Dat los je niet met medicijnen op maar met maar één ding: een evenwichtige voeding. Dát in de eerste plaats moet je inzet zijn want het gebrek aan voedingsstoffen is de kern van je probleem. Dat los je niet op met medicijnen of met maatregelen van wat voor aard dan ook om je maag in de verkeerde richting te legen.

De kans is groot dat je daar hulp bij nodig hebt, heel simpel omdat iemand met ondervoeding niet alleen lichamelijk maar meestal ook psychisch van slag is. Enfin, anderen hebben je ook al adviezen in die richting gegeven. Mijn invalshoek is mogelijk iets anders. Ik blijf graag praktisch.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor alle duidelijkheid: ondervoeding is niet hetzelfde als ondergewicht. De meeste vormen van overgewicht zijn het gevolg van ondervoeding, hetgeen betekent dat ondervoeding ook kan bestaan bij een normale BMI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk over dat psychisch van slag zijn.
In het ziekenhuis is tegen mij gezegd dat als mijn gewicht daalt onder de 45 kilo( en ik weeg nu ongeveer 39 kilo)ze merken dat ik labieler en onevenwichtiger wordt.Ook is mijn korte termijn geheugen aangetast.
Het is zo'n rotziekte.
En zeker in combinatie met Borderline.
(Tuurlijk wel een plusje!+)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die zoetigheid klopt trouwens helemaal!
Ik heb altijd trek in zoetigheid.( ijs,koekjes,chocolade,taart)
Maar ik neem dat niet.nooit..
Ik gooi overal zoetstof over: zitten geen calorieën in.
Heel slecht,ik weet het.
In het ziekenhuis mag ik geen zoetstof en zoetjes gebruiken,ook omdat het laxerend werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens is het ook wel logisch. De organen hebben in de eerste plaats brandstof nodig om te blijven werken en suikers leveren nu eenmaal snelle brandstof. Bovendien hebben de hersenen glucose nodig, die het lichaam zelf wel kan maken maar dat is natuurlijk veel omslachtiger dan het innemen van suikers met de voeding. In plaats van al die zoetigheid, ongeacht afkomstig van suiker of zoetstof, zou je beter kunnen kiezen voor langzame koolhydraten. Dan voldoe je aan je behoefte aan koolhydraten maar wel op een manier waarop je fysiologische evenwichten herstelt in plaats van verder verstoort. Bovendien verzadigen complexe koolhydraten beter, waardoor je minder honger krijgt. Maar ja, je moet het natuurlijk wel doen, hè? :-)
Het enige wat ik kan adviseren:

Begin de dag met een stevig ontbijt.
-Gebakken eieren met spek, gebakken broodjes, gekookte eieren, magere yoghurt met muesli, broodje kroket,
bruine boterhammen met ham en roerbakgroenten, enz.
Gebruik alleen de gezonde vetten, bijv becel of bertolli.

Je maag zit dan vol en gaat gelijk aan het verteren.
Zelf heb je de hele dag om je calorieën te verbranden.

De rest van de dag heb je minder honger en neem je ook echt minder.
Eindig de dag met eten rond 18.00 uur.
Drink daarna alleen nog water.
Dit is een ideale manier van afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan ik daar nou van afvallen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zag eens een reportage op tv van iemand die echt mega veel te zwaar was.
Deze zag op een dag 's morgens een restje warm eten van de vorige dag in de koelkast en at dat gelijk 's morgens op.
De rest van de dag had ze minder honger.
Zij ging toen bewust 's morgens eten koken en is heeeel veel afgevallen.
Maar om nu 's morgens eten te koken gaat mij erg ver. Dit is ook logisch te verklaren: De hele dag verbruik je energie, dus je calorieën worden gelijk verbrand.
Als je 's avonds gaat slapen met een volle maag worden calorieën niet verbrand, maar omgezet in vet. Dus eet 's morgens goed en bouw de hoeveelheid in de loop van de dag af. Denk dat dit het proberen waard is en met cir. 2 weken weet je of het werkt, het lijkt me gezonder dan allerlei pillen of af-slankkuren, dan krijg je een jojo effect. Succes.
Ritsuka
12 jaar geleden
Broodje kroket als ontbijt? Bah.
En ik weet niet of je de andere antwoorden en reacties hebt gelezen, maar volgens mij hoeft de vraagsteller niet af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht inderdaad eerst dat vraagsteller af wilde vallen, maar heb intussen meerdere reacties gelezen.
Dit is inderdaad een groot probleem, hoop ook dat vraagsteller wat met andere adviezen gaat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eén of twee eitjes als ontbijt, al dan niet gebakken met een plak bacon en een volkoren boterham is een prima ontbijt. Ik bak overigens het liefst in boter en daar bedoel ik natuurlijk geen margarine mee. Wat is daar ongezond aan?