Weet er iemand medicatie waar je hongergevoel van weggaat?

De vraag zegt alles,,

Toegevoegd na 58 seconden:
En alsjebieft pillen waarvan je niet aankomt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet doen!Die pillen zijn heel slecht voor je. Je hebt ondergewicht,net als ik. Je hebt een eetstoornis,waarschijnlijk Anorexia als ik. Ik heb je al gezegd dat ik ook alles gedaan heb:uithongeren,laxeren,overgeven Ik heb pillen gebruikt om hongergevoel tegen te gaan,ik heb vetverbranders gebruikt terwijl ik al groot ondergewicht had( en heb!) Ik heb een extreem groot Kalium tekort,ik ben ondervoed,ik heb hartritmestoornissen (ik heb zelfs een korte hartstilstand gekregen)en mijn menstruatie is gestopt. De laatste kan bij jou dan niet omdat je een jongen bent,maar verder.. Je staat aan het begin van veel ellende,echt! Zoek hulp! Echt! Ik wordt hier zo intens verdrietig van....:'( Ik weet wat je doormaakt..

Bij de drogist zijn verschillende afslankmiddelen te koop die helpen het hongergevoel te verminderen. Helemaal weg gaat je hongergevoel nooit. Het namelijk een heel natuurlijk signaal van je lichaam dat het eten nodig heeft. Echter, gezien je andere vraag, moet jij daar helemaal niet aan beginnen en eens met je ouders, huisarts of een vertrouwenspersoon gaan praten. Als je echt overgewicht hebt en wilt afvallen dan kan je dat op jouw leeftijd beter op een gezonde manier via een diëtiste en sporten doen. En niet door afslankpillen te slikken en je vinger in je keel te steken na het eten. Zo verwoest je je stofwisseling en je lichaam. Hierdoor zal je op latere leeftijd juist steeds meer moeite hebben met het onder controle houden van je gewicht. Ik weet er, helaas, alles van. Misschien heb je zelfs een eetstoornis. Daar is niks om je voor te schamen, maar daar moet je wel hulp voor vragen!

Nee, die bestaan niet. Want honger is geen ziekte. Dat is een normaal verschijnsel bij mensen die een actief leven leiden. Je móet eten om gezond te blijven. Maar ik ben bang dat het al te laat is, de eetstoornis overheerst jouw denkwereld. Ga alsjeblieft hulp bij medici zoeken, in plaats van op Goeie Vraag te vragen hoe je het minst kunt eten en of de vinger in je keel steken gezond is. Dat is het dus pertinent niet. Je ruïneert je lijf, vergooit een mooie toekomst door alleen maar met caloriën bezig te zijn. Ben je nog niet genoeg gewaarschuwd door Laurena en Muffin05? Jij bent nog in de groei, je moet goed gevoed worden!

Nou en of die medicatie bestaat. En het is nog heel gezonde medicatie ook! Die medicatie heet: psycholoog. Als ik jouw vragen en reacties zo eens doorneem, ontkom ik niet aan de sterke indruk dat je een probleem hebt. Echt. Een groot probleem. Een enorm probleem. In dit geval geldt: als je dat niet inziet, geeft dat aan dat het probleem nog veel groter is dan je denkt. Je hebt onlangs de grens overschreden van zorgelijk gedrag naarr ziekelijk gedrag. Je hebt een eetstoornis, anorexia. Die beheerst jou. Je denkt misschien dat jij nu jouw eten en jouw calorieën onder controle hebt, maar dat is niet zo. Het is net andersom. Je bent de controle juist kwijt. Ga naar je huisarts. Nu! Leg hem je probleem (in jouw ogen: non-probleem) voor. Hij zal je vast doorverwijzen naar een psycholoog. Echt, dat is de enige manier om van je eigenlijke probleem af te komen. Je hongergevoel gaat er niet van weg - je zult juist leren, dat het hongergevoel gezond is. Je houdt het hongergevoel, maar je zult dat gevoel weer, net als vroeger, kunnen zien zoals het is: een hongergevoel. Geen probleem. Gewoon wat eten (dus: voor jezelf zorgen), dat is alles. Ga naar de huisarts. Laat jezelf helpen. Nu kan het nog. Ga naar de huisarts. Laat jezelf helpen. Nu kan het nog. Ga naar de huisarts. Laat jezelf helpen. Nu kan het nog. Toegevoegd na 1 minuut:   Mocht dit antwoord wat "hard", of zelfs "bot", overkomen, dan is dat zo bedoeld. Omdat ik me zorgen om je maak, en omdat ik het beste met je voorheb.  

dit is echt van de zotte, als ik jou was zou ik maar snel gaan praten met een psycholoog...je honger gevoel is een heel normaal natuurlijk iets, dit neigt meer naar anorexia. Domme vragen bestaan niet maar om te vragen naar pillen die je eetlust verminderen is toch echt dom!

Echte honger kennen we niet in onze wereld van overvloed. Wat wij heel vaak als honger ervaren wordt niet door te weinig voedsel veroorzaakt, zoals meestal wordt gedacht, maar juist dóór voedsel. Ik ga nog een stapje verder. Ook de weerzin tegen voedsel, zoals die bij eetstoornissen voorkomt, wordt juist veroorzaakt door voedsel, het verkeerde soort voedsel. Daardoor krijg je tekorten aan vitamines, vezels en sporenelementen waardoor de stofwisseling wordt verstoord. Dat uit zich vooral in weerzin tegen eiwitten, terwijl tegelijkertijd een honger naar zoetigheid kan bestaan. Ingewikkeld verhaal? Ondervoeding is misschien complex maar komt gewoon neer op het niet binnenkrijgen van wat je nodig hebt aan voedingsstoffen waardoor je in een negatieve spiraal terechtkomt qua stofwisseling. Dat los je niet met medicijnen op maar met maar één ding: een evenwichtige voeding. Dát in de eerste plaats moet je inzet zijn want het gebrek aan voedingsstoffen is de kern van je probleem. Dat los je niet op met medicijnen of met maatregelen van wat voor aard dan ook om je maag in de verkeerde richting te legen. De kans is groot dat je daar hulp bij nodig hebt, heel simpel omdat iemand met ondervoeding niet alleen lichamelijk maar meestal ook psychisch van slag is. Enfin, anderen hebben je ook al adviezen in die richting gegeven. Mijn invalshoek is mogelijk iets anders. Ik blijf graag praktisch. Toegevoegd na 1 uur: Voor alle duidelijkheid: ondervoeding is niet hetzelfde als ondergewicht. De meeste vormen van overgewicht zijn het gevolg van ondervoeding, hetgeen betekent dat ondervoeding ook kan bestaan bij een normale BMI.

Het enige wat ik kan adviseren: Begin de dag met een stevig ontbijt. -Gebakken eieren met spek, gebakken broodjes, gekookte eieren, magere yoghurt met muesli, broodje kroket, bruine boterhammen met ham en roerbakgroenten, enz. Gebruik alleen de gezonde vetten, bijv becel of bertolli. Je maag zit dan vol en gaat gelijk aan het verteren. Zelf heb je de hele dag om je calorieën te verbranden. De rest van de dag heb je minder honger en neem je ook echt minder. Eindig de dag met eten rond 18.00 uur. Drink daarna alleen nog water. Dit is een ideale manier van afvallen.

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100