Waarom halen mijn darmen niks meer uit mijn voedsel?

Waarschijnlijk heb ik een voedselvergiftiging opgelopen, maar ik weet het niet zeker. In de ochtend voelde ik me goed, maar het is steeds erger geworden. Het probleem is nu dat ik eerst water dronk, en dat er in de WC meteen uit kwam. (helder) Daarna dronk ik appelsap, en dat is er ook meteen uitgekomen. (donkerbruin dus)
Ook heb ik last van pijnlijke steken in mijn buik en rug als ik iets drink (eten durf ik niet meer)
Daarnaast heb ik last van koorts en spierpijn.

Vind het alleen nog te vroeg voor een dokter ;p

Waar kan dit door komen? Ik heb deze combinatie zo nog nooit eerder gehad geloof ik..

(sorry voor alle symptomen trouwens, ik voel me nu echt een zeurpiet!)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Diarree heeft als functie zo snel mogelijk de oorzaak van de problemen eruit te werken.
Zolang je niet uitdroogt kan het weinig kwaad.

Het is nu eerder te laat voor een dokter.. 23:00 ;-)
Beetje lastig te beoordelen hoe ernstig het is, morgenochtend kan een telefoontje naar je huisarts zeker geen kwaad.

Alleen water of alleen appelsap liever niet,
in water zit te weinig, in appelsap teveel.
Een ors-oplossing zou ideaal zijn. Anders sap en water tegelijk (of om en om) drinken, eventueel met een klein beetje zout.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB: het is qua tijd natuurlijk nooit te laat voor een dokter, de huisartsenpost is wel bereikbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je geen ors hebt werkt water met wat zout en suiker ook wel een beetje. Of een kop bouillon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom ook water met sap en een beetje zout.
(meer water dan appelsap)
In sap zit suiker, maar alleen wat suiker kan inderdaad ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt!