pil doorslikken slecht of niet ?

dus als je geen stop week in last ? En ik bedoel dan niet 1 keer maar 4 keer bijvoorbeeld.. Ik hoor er zoveel verschillende verhalen over, de een zegt dat het slecht is en de ander zegt dat het geen kwaad kan..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter is 17 en die slikt ook regelmatig de pil door dus ook zonder te stoppen,.
Dus als ze de laaste pil heeft meteen door met de volgende strip en die strip helemaal doorslikken.
Nooit ergens last van.

Antwoorden (5)

Het is niet slecht om te doen.
Wel zou ik het met je arts bespreken. Je hebt dan een, 1 fase pil nodig. Maar nogmaals dit weet je arts het beste en die kan je adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet slecht, de dokter schrijft niet voor niets de pil voor, als jij wil stoppen kan dat en als jij een week later weer wil beginnen kan dat ook alleen moet je wel opletten dat met de inwerkingstijd, want als jij stopt en een week later weer begint is de kans op een zwangerschap weer hoog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stopweek is bedacht omdat - toen de pil nog nieuw was - vrouwen zich zorgen gingen maken of ze niet toch zwanger waren, omdat ze immers niet menstrueerden. Ook vonden vrouwen het 'natuurlijker' om maandelijks te 'menstrueren' (het is natuurlijk eigenlijk geen menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding.

De stopweek is er dus niet om gezondheidsredenen. Je kunt rustig de pil doorslikken, dat heeft niet méér gevolgen dan überhaupt de pil slikken.

Hou er wel rekening mee dat als je heel lang doorslikt (zeg langer dan een half jaar) je last kunt krijgen van spotting of doorbraakbloedingen. Dat is niet schadelijk, maar wel lastig, omdat je dan altijd maandverband of tampons bij je moet hebben voor het geval dat.

Gewoon praktisch is het dus handig om af en toe wel een stopweek te hebben. Maar dat kan net zo goed drie of vier keer per jaar zijn als iedere maand.

Let wel even op wat voor pil je slikt. Bij een tweefasepil moet je telkens een deel van de strip weggooien als je hem doorslikt, dat is niet handig. Heb je zo'n pil, ga dan even langs je huisarts om te vragen om een éénfasepil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een eenfase pil, en ik slik regelmatig de pil langer door. Dan doe ik 2 strips achter elkaar en dan pas stoppen. Ik heb nergens last van.

4 keer achter elkaar weet ik niet, dat kun je misschien beter aan de doctor vragen, maar zoals andere mensen al zeiden kan het waarschijnlijk niet veel kwaad.
13 jaar geleden
IK heb zelf zo vaak de pil doorgeslikt en nooit wat gemerkt.
Ik zou niet eens weten waarom het slecht is, want je hebt ook de prikpil en die moet je om de half jaar halen of om de 3 maanden.
Dus wordt je ook niet ongesteld.

Ik zelf slik niks meer ik ben gesteriliseerd en ben 43 jaar, dus misschien is het allemaal inmiddels veranderd.