Voor je gevoel kiezen of voor wat anderen zeggen?

Tijdje geleden leerde ik meisje kennen op stap en het klikte meteen tussen ons. Ik ben heel en heel erg verliefd op haar en zij op mij. We kunnen niet zonder elkaar. Ik wil graag relatie met haar hebben en zij ook maar in verleden heeft zij rotte dingen meegemaakt en nu heeft zij beetje moelijk. Maar zij wil niet die dingen aan mij vertellen zij is bang dat ik haar direct verlaat. IK wil eigenlijk haar veel beter leren kennen en helpen met oplossen van die problemen welke zij heeft. Ik heb nog nooit zo een gevoel gehad maar het lijkt alsof we voor elkaar gemaakt zijn, het klinkt wel raar maar het is zo. Mijn gevoel zegt Ja ik wil bij haar zijn en de rest maakt voor mij niks uit, Maar aan andere kant staan andere mensen welke zeggen tegen me dat ik stom bezig ben. En nu ben ik eigenlijk in de waar mijn gevoel zegt Ja en familie zegt Nee. Ik weet dat als ik het ga doen het lukt me en ik wil gelukkig zijn en haar gelukkig zien. Stel als ik fout heb dan neem ik alle verantwoordelijk op me. Maar ik weet niet naar wie moet ik luisteren mijn gevoel of mijn vrienden en familie. Ik ben 20 en zij ook. Ik ben bereid om risico te nemen. Alleen ik wil niemand teleur stellen., Dus ik hoop dat iemand kan me beetje op weg helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

Geef haar tijd, dan en dan alleen zal zij in alle eerlijkheid en openheid vertellen over haar verleden.
Probeer het niet te forceren want dat gaat averechts werken.
Op het moment dat zij zeker is van jou vertrouwen en liefde zal ze zeker gaan praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je het er niet op wagen? Niemand kan je garanderen dat het goed gaat, niemand kan je garanderen dat het fout gaat.
Bedenk wel: jij kunt haar niet redden, jij kunt niet haar problemen oplossen, dat moet ze zelf doen - maar jij kunt haar wel steunen.
Als je familie zegt dat "je stom bezig bent", laat ze dan maar uitleggen waarom, en als je vindt dat ze ongelijk hebben, moet je maar zeggen dat iedereen het recht heeft z'n eigen fouten te maken (en dat zij vast ook nog niet alle wijsheid in pacht hadden toen ze 20 waren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef haar de tijd. Als ze genoeg vertrouwen in je gekregen heeft zal ze jou ook in vertrouwen nemen over haar traumatische ervaringen. Je moet er wel rekening mee houden dat zulke ervaringen een rol kunnen blijven spelen in een relatie. Het is dus niet zo dat als ze het eenmaal verteld heeft zij er klaar mee is.
13 jaar geleden
Maar wat is je dilemma nu precies? Je kunt ook luisteren naar anderen en toch voor je gevoel kiezen. Waar loop je tegenaan, wanneer ontstaan er problemen nu?
13 jaar geleden
Je vrienden en familie...zijn niet de mensen...
die jou gelukkig kunnen maken.
Zij zijn ook niet de mensen waar jij je leven mee gaat delen. Of mee gaat trouwen of samen wonen.
Met het meisje wat jij leuk vindt....daar kan jij een toekomst mee opbouwen. En zo hoort het toch ook te gaan.
Daar hoef je geen toestemming voor te hebben...van je vrienden of familie. Zij zullen moeten accepteren met wie jij thuis komt...en niet andersom.
En bovendien...moet je er ZELF achter komen of een relatie klikt of niet. Daar kan niemand anders over beslissen behalve jij en dat vriendinnetje. Het zou ook niet goed zijn...om alles te doen en laten, wat je vrienden of je familie van je willen.
Daar leer je niets van. Door eventueel zelf fouten te maken...daar leer je wat van.
Heel veel geluk en sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is er nou mooier dan verliefdheid.je doet lekker dingen samen en geniet van elkaar.als er problemen uit het verleden zijn komen die vanzelf wel n keer ter sprake,als de tijd er rijp voor is.steun haar in moeilijke tijden,luister naar haar,wees geduldig.luister naar jezelf.die andere mensen,zoals je ze zelf noemt,zien misschien iets wat jij op dit moment niet ziet.dat hoef je ook niet te zien.wat op dit moment gaande is,daar ga je voor.jij kiest voor haar en je duld eigenlijk geen tegenspraak van anderen ookal reageren ze anders dan je had verwacht.probeer t gewoon.ga er voor.accepteer elkaar en leer van elkaar.luisteren en er voor elkaar zijn is n heel mooi begin van n liefdesrelatie die misschien wel heel lang kan gaan duren,zoniet...dan heb je t in ieder geval geprobeerd en ben je een ervaring rijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet het vragen, omdat ik het in mijn omgeving vaak heb gezien:

Ben je verliefd op háár, of op het idee dat je haar kunt redden? Dat je iemands prins op het witte paard kan zijn die ervoor zorgt dat alle problemen verdwijnen?

Kijk, je bent een volwassen vent, je kunt dus zelf beslissen met wie je een relatie begint. Maar ik kan me wel wat voorstellen bij de zorgen die familie en vrienden hierbij hebben.

Als het aanlokkelijke idee om haar redder in nood te zijn meespeelt, moet ik je vertellen dat dat niet werkt. Natuurlijk is niet ieder meisje met problemen off limits, maar je moet weten dat je een ander niet kunt redden. En als je je in een poging stort om die ander tóch te redden, kan de ander jou wel mee naar beneden sleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie zijn alle twee volwassen maar nog erg jong. Stel jezelf de vraag van SuzyQ en geef jezelf eerlijk antwoord.

Wanneer je graag wilt weten wat zij heeft doorstaan, zul je de tijd moeten nemen. Niets pushen of forceren. Zorg ervoor dat jij eerst rustig en met een heel goed gevoel haar benadert. Als zij merkt dat jij rust en vertrouwen uitstraalt dan kan zij het vertrouwen geven om je te vertellen wat zij kwijt wil. Niet meer en minder. (Het is geen verhoor)

Mensen uit je omgeving willen jou beschermen omdat zij jou kennen en jij een bekend radertje in hun systeem bent. Ga jij je bemoeien met je vriendin, dan verander jij en dat is beangstigend voor je omgeving. (puur eigenbelang) Andere reden voor het afraden kan zijn dat zij jou willen beschermen tegen verdriet. (Een nobeler uitgangspunt)

Kortom: zorg ervoor dat jij jouw motieven kent, let op je eigen grenzen en die van haar. Neem de tijd en vooral de rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volg altijd je gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou in jou geval altijd voor me gevoel gaan, als jullie echt van elkaar houden en het super fijn vinden om bij elkaar te zijn dan is dat goed toch, alleen als zij wil dat jij haar leert kennen dan moet ze altijd open en eerlijk zijn naar jou toe, dingen geheim houden heeft geen zin, dat komt altijd uit. en als jij echt voor haar wilt gaan dan moet je haar die vertrouwen geven dat ze je altijd alles kan vertellen en dat jij haar steunt, geef haar ook geweoon wat tijd want sommige dingen zijn moeilijk te vertellen. in ieder geval luister nooit naar wat anderen zeggen, ga nooit van verhalen uit. jij moet gelukkig worden met haar en niet je familie of vrienden.