Is het (on)gezond om op 1 middag/avond zowel in de sauna als onder de zonnebank te gaan, en welke volgorde kun je dan het best aanhouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zonnebank is sowieso ongezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mits met mate gebruikt is er niks ongezonds aan een moderne zonnebank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter doet dat geregeld eerst in de sauna en dan onder de zonnebank.
Of het ongezond of gezond is weet ik niet, ik merk niks aan haar en zij zelf merkt ook niks.
Ik weet niet hoe oud je bent maar zij is 19 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps ik was nog niet klaar, er zit wel minstens 1 uur of langer tussen. Ze springt niet vanuit de sauna de zonnebank onder want dat lijkt mij niet goed.

Het beste antwoord

"Na de sauna even lekker onder de zonnebank. Het klinkt als een heerlijke combinatie, echter pas op. Door de sauna is de huid gevoelig geworden en is een deel van de beschermende functies kwijt geraakt. Onderzoek heeft aangetoond dat UVA-stralen en UVB-stralen nu ongehinderd toegang krijgen tot de dieper gelegen huidstructuren. Vroegtijdige rimpelvorming en een verhoogd risico op huidkanker kunnen het gevolg zijn. Het is verstandig om na je saunabezoek enkele dagen te wachten voordat je onder de zonnebank gaat. Gedurende die tijd wordt er een laagje gevorm dat als een natuurlijke beschermingsfactor werkt".

*Dus beter eerst onder de zonnebank en daarna in de sauna.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

sauna is gezond, geen twijfel. Het beste resultaat van de zonnebank krijg je als je gelijk na de sauna daaronder (of tussen) gaat. Je poriën van de huis staan na de warmte immers open en daardoor zul je "beter" bruin worden.
Of dieper intenser... wat jij wilt