Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je 1 joint per dat rookt om te kunnen slapen, ben je dan een junk?

Toegevoegd na 8 minuten:
Per dag bedoel ik dus. Verder rook ik gewoon sigaretten, maar geen joints omdat ik er slaperig van word.

Verder heb ik dan weinig last van mijn nek en rug.

Ik lijd sinds '94 aan slapeloosheid wegens ongeluk en pillen wil ik er niet meer voor nemen.

Ik slaap als een zonnetje en ben overdag fitter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Als je alleen joints rookt ben je sowieso geen junk.
En wanneer je alleen een joint rookt om goed te kunnen slapen, lijkt me dat een minder ongezond dan een slaappilverslaving.
Wanneer je afhankelijk wordt van wiet om je enigszins prettig te voelen, is er wel iets aan de hand. Dan moet je wel aan de bel trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

zeker weten niet, dan moet je wel elke dag jointjes roken en wel meer ook ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, bent geen junk als je een jointje rookt om te kunnen slapen, er is natuurlijk wel wat aan de hand als je dat jointje blijkbaar nodig hebt om te kunnen slapen. Op dat moment is je joint een vervanger van om het even wat voor slaapmiddel en die slik je ook niet voor je lol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zolang het bij een per dag blijft ben je echt geen junk. Een joint betekent wel een extra belasting voor je longen, er zit aanmerkelijk meer teer in dan een gewone sigaret, dus hou het aantal sigaretten binnen de perken.
Maar verder heeft elk medicijn zijn nadelen en thc werkt prima als ontspanner bij spierpijn.
Wat je kiest is een afweging die je uiteindelijk alleen zelf kunt maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
one joint a day keeps the doctor away.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij niet.
Een junk is iemand die ernstig is verslaafd aan harddrugs, waarbij de verslaving zichtbare sporen in het uiterlijk van de persoon heeft achtergelaten (bijv. verwaarloosd uiterlijk, vermagerd).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, absoluut niet. Doe het zelf namelijk ook. Als ik dat niet doe dan word ik per nacht 10 keer wakker en ben ik de volgende dag een zombie. Ook kan ik moeilijk in slaap komen. Slaap te kort is heel schadelijk, niet alleen voor je psyche (je kan er depressief van worden) maar ook voor je hart en andere belangrijke organen. Als je 1 joint per dag rookt is dit naar mijn idee beter dan al die andere dingen. Ook als is blowen ook slecht. Wat ook werkt om beter te kunnnen slapen is gaan sporten voordat je slaapt of een boek gaan lezen. Maar dit moet je wel kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind pas dat je een junk ben als je steelt om je drugs te kunnen kopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor je bent echt geen junk als je een joint rookt. zelf doktoren schrijven zo een recept voor voor iemand die erg ziek is en zo de pijn kan verzachten zoek maar eens op op internet er is ook een hele tv programma van geweest. als jij het lekker vind is goed toch en het blijkt ook goed voor je bloed te zijn (hoorde ik zeggen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, geen junk. Hooguit een verslaafde. Of je dat vervelend vindt, bepaal je zelf. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sociaal gezien is het ongezond, mensen zien liever dat mensen 4 soorten pillen per dag nemen dan dat ze een Joint roken, maar als je het S'avonds doet neem ik aan dat niemand het ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding