Kun je creativiteit verleren?

Ik ben altijd heel creatief geweest op heel veel gebieden. of dat nu in het doe het zelf was met meubels ed opknappen, of bepaalde hobbies, digitaal, etc. Ik draaide mijn hand er niet voor om.

Nu ik eindelijk wat meer tijd heb voor die dingen lijkt het wel alsof er niets meer uit mijn handen kan komen. De ideeën zijn er nog wel, maar het is de uitvoering ervan die mij zo zwaar valt. Hoe kan ik die inspiratie terugkrijgen?

Ik zet het maar in persoon & gezondheid, heeft met gezondheid niks te maken, maar met persoon denk ik wel ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zit je vast in je ideeën. Creativiteit heeft ruimte nodig.

Mijn methode: laat je bestaande ideeën voor wat ze zijn, vergeet ze het liefst, en ga iets willekeurigs doen met verf en canvas. Het maakt eigenlijk niet eens uit of het wat wordt; kloddertje hier, kloddertje daar, paar minuten naar het resultaat kijken, kloddertje erbij, kloddertje eraf, goed kijken, beetje bijpunten, etc. Als de "flow" dan weer een beetje terug begint te komen: terug naar die ideeën en doorflowen. Maar dus niet te vast gaan zitten aan zo'n idee. Het mag ook best anders.