Wanneer wordt je ongesteld?

Ik ben 14 jaar en nog steeds niet ongesteld. Ik weet wel dat je ongesteld wordt als je bloedverlies krijgt maar hoe weet je een beetje dat dat gaat gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

het komt wel bij de 1 is het op 9 jarige leeftijd en bij de andere pas op 14 jarige leeftijd

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry foutje bedoel 16 jarige leeftijd
maar zit er niet over in komt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je Niet voorspellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eet je goed? Veel dieten kan je hormonen uit balans brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verschil per vrouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal tussen je 9e en je 16e ongeveer. Je kunt wel goed naar je lichaam kijken; krijg je al borstjes en komen er al haartjes (oksel/schaamstreek), dan zal het niet heel lang meer duren...want je hormonen zijn dat al flink in de weer!
Zo niet, zodra je lichaam bovenstaande begint te vertonen, zal niet niet zo heel lang meer duren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook eens aan je moeder kunnen vragen wanneer zij ongesteld is geworden, hoe oud zij was. Vaak is dit wel een goede indicatie.
En zoals al gezegd is, is de ontwikkeling van de borsten en schaam- en okselhaar ook een goede indicatie.
Wanneer is dit op gang gekomen? Later dan bij je leeftijds genoten? Dan word je waarschijnlijk ook later dan hen ongesteld.
Vaak is er vantevoren ook al sprake van wat vaginale afscheiding. Hoort er allemaal bij.
Ik weet van mezelf nog dat in groep 8 al heel veel meiden borstjes hadden en ik nog niet. Ik was laat zeg maar.
Ik werd op mijn vijftiende ongesteld. Ik vond dat toen helemaal niet leuk, maar achteraf ben ik er blij mee. Zo leuk is het niet hoor, iedere maand die lappen tussen je benen (ha ha). Maar ach, er zijn ook nog tampons gelukkig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was ook pas 16 toen ik ongesteld werd, dus geen zorgen komt vanzelf! (en dan zou je willen dat je het nooit was geworden ;-) )