Hoe kan ik minder gevoelig zijn?

Ik ben nogal gevoelig en soms zelfs overgevoelig.. ik wil dat niet meer zijn..
en ik stel me nogal aan enzo.

ik zou graag sterker willen (ik ben niet slap maar gewoon gevoelig)..
maar hoe moet ik dat worden en hoe moet ik gaan denken??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het best irritant.. en ook vooral dat ik voor de publiek zit te janken enzo..

Antwoorden (5)

Hey Applestar,
Ik denk dat het voor een meisje van jou leeftijd helemaal niet vreemd is om zo gevoelig te zijn, je zal zien dat je naarmate je ouder wordt en teleurstellingen te verwerken krijgt, zoals vriendjes die je laten zitten, mensen die doodgaan, ontslagen worden enz enz je vanzelf harder en minder gevoelig wordt. Maar tot die tijd, blijf gewoon lekker jezelf en gevoelig. niks mis mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op google vond ik vond ik aardig wat dingen, als ik zocht naar: "how to be less sensitive". (in het Nederlands vond ik niet veel).
Hier is een 7-stappen uitleg die ik vond (wel in het Engels dus): http://www.ehow.com/how_4838400_be-less-sensitive.html
Hopelijk werkt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke keer als je voor jezelf merkt dat je overgevoelig reageert op iets, dan moet je dat tegen jezelf zeggen. Zeggen dat het onzin is en dat je jezelf moet vermannen. Dan denk je gewoon snel aan iets anders en zodra je merkt dat je weer gevoelig wordt, word je boos op jezelf. Gewoon jezelf hard aanpakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel langzaam maar zeker gaat men mensen die gevoelig zijn steeds meer waarderen, zo af en toe een traantje vindt men niet meer erg.
Blijf a.u.b. wie je nu bent, je hoeft je voor de anderen je niet te veranderen/ aan te passen.
Je voelt heel aardig, beetje verlegen maar lief.
Laat de maatschappij dit niet verpesten, je hoeft niet sterker te worden, dan ga je toneel spelen en dat doen al zo veel mensen.
Wees je zelf, wees puur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon blijven wie je bent, er zijn al genoeg ongevoelige mensen op deze wereld.