Wat voel je als je wakker bent en je wordt door een mug geprikt?

Toegevoegd na 11 minuten:
En hoe weet je dat je er niks van voelt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (6)

In eerste instantie niets.
In tweede instantie een zeer akelig gevoel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar voel je eigenlijk niks van, hooguit een kriebelig gevoel. Het wordt pas vervelend als de mug allang weer weg is, en het begint te jeuken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een klap,
ik sla mezelf altijd als er zo`n mug op me zit.
daarna jeuk
13 jaar geleden
je bent wakker, een mug prikt je
dat voel je vrij snel na de prik
een akelige jeuk.

je voelt het niet meteen
wél hoor je gezoem, als er geen andere geluiden zijn

echt vervelend. muggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie voel je niks maar al snel voel je een irritante plek die gaat jeuken en rood worden en meestal een zwelling geeft. De mus spuit een beetje vloeistof in je lichaam waar je vrij snel op gaat reageren.
Sommige mensen zijn allergisch, vooral voor wespen en kunnen een aanval krijgen met het gevoel dat ze stikken. Het is dan zaak om direct een arts te allarmeren.
Gewone muggenbeten kan je makkelijk behandelen met een beetje tandpasta. Het verkoelt en droogt uit en de jeuk gaat weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe voel je het steken zelf niet: de mug landt op je huid (dat kun je voelen), prikt en spuit gelijk wat bloedverdunnende vloeistof in zodat ze makkelijk kan zuigen. Het is die vloeistof waar mensen op reageren 9de een sterker dan de ander) en die de bult en de jeuk veroorzaakt. Die vloeistof zorgt tijdens het prikken/zuiogen ook voor een verdovend effect.
Het zijn alleen vrouwtjesmuggen die steken, omdat ze stoffen uit ons bloed nodig hebben om eitjes te kunnen maken.
Dus met elke bult heb je bijgedragen aan een nieuwe generatie muggen :-(