als ik opsta krijg ik zwart voor mijn ogen en mijn spieren worden slap een keer ben ik hierdoor flauw gevallen omdat ik niks vast had.

Toegevoegd na 4 minuten:
dit heb ik wel vaker. ongeveer 2 keer per dag. ik ben best lang en ben 13 jaar. alleen mijn ouders trekken er niet zo veel van aan ookal zeg ik het wel vaak

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb hetzelfde als ik te snel opsta. Vooral als ik wat langer gezeten of gelegen heb. En dan is het weer het ergst, als ik een tijdlang niets gegeten of gedronken heb. Mijn oplossing: rustig opstaan ( als een oud mens , beetje afduwen en steunen) en dit vooral na langer zitten/ liggen en een lege maag.

ik zou een combinatie doen van de bovenstaande antwoorden. Dus rustig opstaan en de tijd nemen en even langs de huisarts om je bloeddruk op te meten

Dat kan van alles zijn zoals; Hypogycemie, te lage bloeddruk, bloedarmoede enz. Dit soort klachten komen trouwens wel vaker voor bij jonge pubers. Ga naar de huisarts en bespreek het. Dat mag je ook zonder je moeder doen. Gewoon ff afspraak maken. Toegevoegd na 23 seconden: Het moet zijn: Hypoglycemie

ik heb hier mijn hele puberteit last van gehad. Ik was ook al jong erg lang, en dan is je hart nog niet groot genoeg om zo snel bloed naar je hersenen te pompen. Op zich niets om je druk over te maken, wel bovenstaande tips opvolgen, want te vaak bloedtekort in je bovenkamer lijkt me niet goed. Als je je zorgen blijft maken vooral naar de huisarts gaan, al is het maar om je twijfels weg te nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100