wat voor soort slaper je bent.

Ik ben iemand die veel op mijn zij ligt, dus heb daarvoor een speciaal kussen met een nekrol.
Maar er zijn ook speciale kussens voor mensen die op hun buik liggen. Het beste kan je naar een speciaalzaak gaan, die helpen je goed.

Als je op je kussen ligt moet je ruggegraat recht zijn.
Dus niet te dik, dun, hard, zacht. De eerste dagen op een nieuw kussen is altijd wennen, maar als je een goede keus hebt gemaakt, wil je nooit meer een ander kussen hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alleerst kijken wat je zelf wilt:

Dun, dik, dikker
Hard, zacht
Hoogte

Daarna is eigenlijk de kwaliteit van het materiaal wat veelal de prijs bepaald.

Zelf ben ik wel een type wat rustig naar een beddenwinkel gaat, kussens probeert, kijken hoe het ligt en slaapt: merk op schrijven (of specificaties) en daarna op internet de goedkoopste zoeken.

Let op dat je niet te hoog komt te liggen, feitelijk dat je ruggegraat recht loopt als je op je zij ligt.

Veel mensen die ik ken zweren bij kussens van Texels schapen wol, persoonlijk vindt ik deze te zacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een oud kussen meenemen die je lekker vind liggen en een oud kussen die je niet lekker vind. Een specialist weet dan wat je wilt. Pak je 's nachts wel eens een extra kussen of lig je liever lager? Bij Ikea kun je testen op alle kussens.