Wat doet een apotheker met de teruggebrachte medicijnen?

Krijgt het een speciale behandeling of gooit hij het bij chemisch afval? Dat laatste kan ik nl. ook zelf doen en scheelt me een hoop moeite.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (6)

Vernietigen. Hij kan nl niet bepalen wat ermee is gebeurd, wat de historie is of of het echt de medicijnen zijn die de persoon zegt dat het zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, dat is inderdaad in duister gehuld. Hij is gehouden om de boel milieuvriendelijk te vernietigen. Maar hoe hij dit doet? Ik heb aanleiding om te veronderstellen dat hij er soms toch nog iets mee doet. In een situatie had de client, ten onrechte, medicijnen teruggebracht. Dit waren medicijnen die uitsluitend met de handtekening van een psychiater, uit Engeland ingevoerd konden worden. Later kregen we die medicijnen, niet in strips, maar in een pot van de apotheker aangeleverd. Er is nooit iets over gezegd.

We moeten maar aannemen dat het meestal, in 99% van de gevallen correct gebeurt, en beter dan dat we het zelf naar het chemisch afval brengen. Verdovende middelen ben je absoluut Verplicht om terug naar de apotheek te brengen.

Ik lees net in de link hieronder, dat de medicijnen worden vernietigd als chemisch afval, dus dat kan je dan ook zelf laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België worden deze medicijnen vernietigd door verbranding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze teruggebrachte medicijnen gaan terug naar de groothandel. Deze draagt zorgt voor de vernietiging.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De apotheker die wij hebben,neemt medicijnen niet in. Wij moeten het zelf vernietigen. Onlangs had ik een tas vol,mijn man kreeg allemaal andere middelen en ik ben twee keer met ie tas bij de apotheek geweest,maar nul komma nul.
Uiteindelijk,omdat wij het gevaarlijk vonden om ze in de grijze bak te doen,heeft mijn man een middag lang,al die pilletjes uit de doordrukstrip gedrukt en door de wc gespoelt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een apotheker die het geeft aan Roemenie. Blijkbaar zijn de eisen daar minder hoog en de tekorten groot.