Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb zelf helaas levercirrose, welke pijnstiller mag ik eventueel gebruiken zonder al te veel of liever geen schade te veroorzaken aan de lever

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dit is echt een vraag voor je arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol is de pijnstiller met de minste schade aan lever en nieren.
Toch, voor alle zekerheid, even vragen aan de behandelend arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad stel de vraag aan je arts. Cirossose levert al genoeg ellende op dat ik zeker niet zelf zou gaan klungelen met algemene medicatie. Arts kan gericht eea voorschijven en evt toezicht houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je levercirrose hebt, dan kunnen bepaalde medicijnen je lever te veel belasten.
Overleg daarom altijd eerst met je arts wanneer je nieuwe medicijnen
zoals bijvoorbeeld pijnstillers en slaap- en kalmeringsmiddelen wilt gebruiken.
Je kunt bij pijn paracetamol gebruiken in de door je arts aanbevolen
dosering.
Wanneer paracetamol niet voldoende helpt, kun je contact opnemen met je
huisarts of maag-darm-leverarts (MDL-arts).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik een aantal malen paracetamol geadviseerd zag doe ik ook maar een duit in het zakje. Paracetamol is GEEN onschuldig middel. Dat is het zeker niet bij meer dan incidenteel gebruik en al helemaal niet bij leverfunctiestoornissen. Integendeel, je kunt er leverproblemen van krijgen. Dat geldt voor veel meer medicijnen, waaronder pijnstillers. Ik ben het eens met degenen die je adviseren om je arts te raadplegen. Die kan meteen je leverfuncties in de gaten houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding