Ik wil graag aankomen. Iemand tips voor een dieet?

Ik ben 19 jaar, 1,90 en weeg 68 kilo. Ik wil graag aankomen maar weet niet hoe. Ik kan zoveel eten, snoepen etcetera. Ik zou graag aankomen en wat trainen om mijn figuur te verbeteren. Iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die Pienaar18; Ik had dat ook op jouw leeftijd. Ben veel meer en vezelrijker gaan eten, daarnaast naar de sportschool om te trainen op kracht en spieropbouw. Verder veel gefietst en gezwommen. Resultaat was dat ik in een jaartje of anderhalf van 75 naar 95 kilo 'droog' groeide op een lengte van 1m96. In de jaren er na nog wel wat meer gegroeid, maar dan iets minder droog, want je moet het wel bij blijven houden.

Lastig. Op mijn 18e zat ik bijna op jouw gewicht (Met 1.93 65 kilo) en kreeg [waarschijnlij kzoals jij zelf] veel opmerkingen van 'bonestaak' tot lange lat. niet prettig en zeker eenredeen om aan te willen komen. Uiteraard is het zo dat je over een jaar of 5-10 een andere stofwiseling krijgt, waardoor het aankomen iets makkelijker wordt, maar uit zichzelf zal het niet gaan. Ik heb op een gegeven moment [toen ik bijna 19 was] er in 3 maanden 15 kilo erbij gesprokkelt door zwaar fysiek werk & absurd veel eten. Samen met 4 andere jongens zaten we op een boerderij, begonnen lichamelijk werk om 6 AM, en werkten tot 5 pm door. Ontbijt: Muesli, Rozijnen, Joghurt, 10 boterhammen met kaas & worst. Lunchen op 6 zelf-bak hamburgers & kaas. Avondeten: 500 gram pasta pp met bolognese saus & geraspte kaas, bakken salade & fruit. Als tussendoortje aten we met z'n 5-en zo een litertje of 4 ijs weg. De helft ervan was een half jaar later weg. De rest is gebleven. En sindsdien heeft mijn lichaam de weg naar een beter gewicht makkelijker kunnen vinden. Let wel: Dit was serieus lichamelijk werken, maar in die richting zal je moeten denken om gewicht op te bouwen. Je moet bij dit soort hoeveelheden vet er wel voor zorgen dat je lichaam op en top fit blijft, anders slibben je aderen zo dicht met cholesterol. Dus: Veel eten, extreem veel energie naar binnen werken, en een goed aantal uren per week aar de gewichten. Doe dit niet alleen, maar zoek iemand die je in de gaten kan houden: Je vraagt veel van je lichaam, wat op zich niet erg is, maar als je dingen fout doet kan het echt snel verkeerd lopen. In een goede sportschool kunnen ze je zowel een trainschema als een dieet advies geven voor het opbouwen van gewicht & figuur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100