Werkt een massagemat?

Ik heb veel last van pijnlijke spieren. Heb wel eens een simpel massagekussentje bij de blokker gekocht, maar vond het tegenvallen. Het trilde zo weinig dat je amper wat voelde. Nu heb ik gezien dat er ook massagematten zijn. Die kun je op de stoel leggen of je kan er op liggen. Heeft iemand ervaring mee? Of kan je zo'n mat ergens testen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

als je veel last heb van pijnlijke spieren is er vaak toch meer aan de hand en zal een massage mat een symptomen bestrijder zijn i.pv. de oorzaak aan te pakken. Slik extra magnesium is nog goedkoper ook en het helpt je spieren ontspannen. Vaak helpt dit goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een kennis van me heeft net een "chi machine" gekocht. Als je dit intikt op youtube vindt je er veel filmpjes over. Het zwaait je benen heen en weer zoals een goudvis zijn staart. Het is erg ontspannend en het verlicht allerlei klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Heb net gekeken. Ziet er best heftig uit. Misschien dat het voor rugproblemen goed helpt.
Afgelopen weekeinde was ik bij iemand op bezoek die zo’n massagemat had die je in een stoel moet leggen.
Ik was erg nieuwsgierig en daarnaast vind ik te worden gemasseerd lekker.
De eerste indruk was: hmmmm, wat lekker. Je hebt er een demostand op en die laat alle trucjes voelen die in het programma zijn ingevoerd.
Als het je alleen om de ontspanning gaat is zo’n mat wel lekker, alhoewel het mij snel begon te vervelen. Waarschijnlijk omdat zo'n ding steeds dezelfde beweging maakt.
Als je specifieke klachten hebt is het beter om een bezoek af te leggen bij een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je welk merk dit was?
Ben het met je eens dat fysio belangrijk is. Heb het echter chronisch, dus het is prettig om wat in huis te hebben wat werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ff navragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homedics, model SBM 500H. Gekocht bij de BCC.
Je kunt hem daar vast proberen. Als je via internet koopt mag je de stoel binnen 7 dagen weer retourneren.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de moeite. Zal zeker gaan kijken.
Die zaken werken wel tot op een zeker niveau, maar als je echt pijn hebt kun je veel beter naar een professionele massagetherapeut gaan.