Werkt een massagemat?

Ik heb veel last van pijnlijke spieren. Heb wel eens een simpel massagekussentje bij de blokker gekocht, maar vond het tegenvallen. Het trilde zo weinig dat je amper wat voelde. Nu heb ik gezien dat er ook massagematten zijn. Die kun je op de stoel leggen of je kan er op liggen. Heeft iemand ervaring mee? Of kan je zo'n mat ergens testen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als je veel last heb van pijnlijke spieren is er vaak toch meer aan de hand en zal een massage mat een symptomen bestrijder zijn i.pv. de oorzaak aan te pakken. Slik extra magnesium is nog goedkoper ook en het helpt je spieren ontspannen. Vaak helpt dit goed!

Een kennis van me heeft net een "chi machine" gekocht. Als je dit intikt op youtube vindt je er veel filmpjes over. Het zwaait je benen heen en weer zoals een goudvis zijn staart. Het is erg ontspannend en het verlicht allerlei klachten.

Afgelopen weekeinde was ik bij iemand op bezoek die zo’n massagemat had die je in een stoel moet leggen. Ik was erg nieuwsgierig en daarnaast vind ik te worden gemasseerd lekker. De eerste indruk was: hmmmm, wat lekker. Je hebt er een demostand op en die laat alle trucjes voelen die in het programma zijn ingevoerd. Als het je alleen om de ontspanning gaat is zo’n mat wel lekker, alhoewel het mij snel begon te vervelen. Waarschijnlijk omdat zo'n ding steeds dezelfde beweging maakt. Als je specifieke klachten hebt is het beter om een bezoek af te leggen bij een fysiotherapeut.

Die zaken werken wel tot op een zeker niveau, maar als je echt pijn hebt kun je veel beter naar een professionele massagetherapeut gaan.

Bronnen:
http://www.massagebelgie.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100