Ziekmakend?

Vorige week waren wij in een attractiepark. Daar zijn een flink aantal attracties met water. Dit water circuleert telkens rond. Dat lijkt mij een potentiele bacteriënbron. Zijn er ook mensen die er daadwerkelijk ziek van worden? Hoe vaak zal het attractiepark het water vervangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het wordt zeer weinig vervangen. Het wordt gewoon gezuiverd door apparatuur van bv deze firma http://www.vanegdom.nl/:

Voor constante waterkwaliteit in uw attractie, zwembad of wellness centrum biedt Van Egdom een complete serie waterbehandelingssystemen. Wij ontwerpen, produceren en installeren moderne en innovatieve waterbehandelingssystemen met automatische monitoringfunctie die u helpen de operationele kosten in de hand te houden. Alle systemen zijn gericht op eenvoudige bediening door uw medewerkers en op lagere kosten voor energie, water en chloorbehandeling. Het water in uw accommodatie blijft veilig en schoon voor uw gasten. Onze hoge standaards voor waterkwaliteit worden zelfs toegepast in dolfinariums, dierentuinen en professionele aquariums om een goede leefomgeving voor de dieren te realiseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is juist stilstaand water dat vol kan zitten met bacteriën. De circulatie maakt het een stuk minder gevoelig voor bacteriën.

Toegevoegd na 20 minuten:
Het is zo dat ook bij de recreatie juist veel regelgeving en inspecties plaatsvinden. met name gemeenten, brandweer en provincies bezorgen een overlast aan administratiekosten van zo`n 5 miljoen euro per jaar voor een recreatiebedrijf. Er zijn zo`n 21 inspectiediensten actief die 55 verschillende inspecties uitvoeren. Je kunt er dus wel van uitgaan dat waterattracties ook gecheckt worden. Zwembaden bijv.moeten regelmatig op de bacteriën onderzocht worden die bijv. veteranenziekte veroorzaken. Ondanks de constante verschoning die door de circulatie plaatsvindt en de toegift van chloor. Het gaat 24 uur per dag door een filter heen en wordt verschoond.Elke week wordt door het personeel gecontroleerd op bacteriën en elke keer wordt er onaangekondigd geïnspecteerd. Dit is verplicht!
amc
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
maar legionella krijg je toch juist binnen door verstuiving, via de longen?
Rieneke1
13 jaar geleden
goeie toevoeging, plusje!
amc
13 jaar geleden
Legionella kan zelfs in het drinkwater zitten,daarom wordt het drinkwater ook regelmatig getest in laboratoria. In kleine hoeveelheden is het niet gevaarlijk maar...als dat water lange
tijd niet in beweging komt en de temp. van dat water is tussen de 25-en 60 graden, dan vermeerderen die bacteriën zich in heel rap tempo. Bij 40 graden verdubbelen ze zich per 2 uur! Ze nestelen zich dan aan de binnenkanten of in het bezinksel van tuinslangen en waterleidingen. Het is daarom ook raadzaam als je in contact komt met water in vernevelde vorm op vakantie bijv. bij met name water dat lang stil heeft gestaan, eerst de kranen( koud en warm) flink te laten lopen en de douchekop onder te dompelen in een laagje water. Als je weer thuiskomt doe je hetzelfde.
Ga er maar gerust van uit dat het water in dat soort parken heel goed gecontroleerd en gezuiverd wordt.

Na de legionella schandalen van een aantal jaren terug
zal geen enkel park het risico nemen eventueel gesloten
te moeten worden.