Als je op je 20e begint met creme om geen rimpels/huidveroudering te krijgen is het effect dan al minder dan als je wat jonger was begonnen?

Ik wil vooral antwoord op de bovenstaande vraag, maar wil ook vragen: wat moet je dan gaan smeren op je 20e? En een hele rare vraag... moet je het ook op je oren smeren en onder je kaak? :$ Ik denk dan: als je je gezicht jong houdt, wordt de rest wel oud ... ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (9)

Als je last hebt van een droge huid, is het zeker verstandig om te smeren. Met wat doet er in feite niet zo toe, mits je niet allergisch bent voor iets in het smeersel.
Ik zou mezelf aanwennen ook je hals goed in te smeren.
Rimpels hou je niet tegen, uitdrogingsverschijnselen wel enigszins. De huid blijft wel soepeler, dat ziet er altijd wat beter uit. Overdrijf het niet, is echt niet nodig.
Sommige vrouwen redden het hun hele leven gewoon met water en zeep, en hebben nog een prachtige huid. Misschien af en toe, bij een eind in de wind fietsen wat insmeren, en zeker goed beschermen tegen de zon.

De huid op je lichaam blijft, normaal gesproken best mooi.
Ik heb heel veel oude mensen gewassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Crèmes doen weinig tot niets ,behalve zorgen dat het vocht in je huid op peil blijft.

Ik ken vrouwen die zich te pletter smeren en met vijfentwintig al een kop vol rimpels hebben, en vrouwen die werkelijk NOOIT iets op hun gezicht doen (ook geen make-up), die op hun veertigste nog vrijwel helemaal glad zijn (zoals ikzelf).

Belangrijker voor het voorkomen van rimpels / huidveroudering is : uit de zon blijven. Dat doet wonderen. Zorg dat je altijd - in elk geval met je gezicht - in de schaduw zit, en je huid gaat jarenlang mee.

Ook het gebruik van makeup kan je huid sneller verouderen. Je stopt toch elke dag alle poriën dicht waardoor ze niet kan ademen, en moet dat met allerlei middeltjes weer verhelpen.

En ja, als je je gezicht jong houdt, wordt de rest natuurlijk gewoon wel oud. Je krijgt ook wat meer last van de zwaartekracht enzo, en op de lange duur wordt je huid wat minder elastisch.

Het heeft trouwens niet zo veel nut al te gaan smeren op een huid die niks tekort komt, maar als je een milde crème gebruikt, kan het ook niet direct kwaad. Het inmasseren zelf is wel goed voor je huid trouwens. Waar je het allemaal opsmeert moet je helemaal zelf weten, je kin hoort er zeker bij, maar je oren is eigenlijk niet echt nodig / tenzij je hele droge oren hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rimpels krijgen al dan niet dat is voor een heel groot deel genetisch bepaald.
Mijn moeder had tot haar 84 een mooie - tuurlijk wel oude - huid en ik heb ook niet veel rimpels.

Trap dus niet in de reclame van al die dure anti-rimpel cremes.
Eet goed! Groente en vitaminen! Drink genoeg water.

Als je wilt gaan smeren, zou ik zeggen:
Koop een lekker body-lotion. Het is even zoeken tot je er een vindt die snel intrekt en lekker smeert en ook nog goed ruikt. Smeer je daarmee in na het douchen en je gezicht en hals en armen iedere dag als je wilt.

Ga naar een goede parfumerie en vraag monsters.

Blijf uit de zon, maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is: Gebruik in de zon een heel goede UV beschermer.
De zon is de ergste oud-maker voor je huid.

Gezichtsgymnastiek schijnt ineens weer niet zo goed te zijn. Maar gezichtsmassage wel:
Kun je lekker doen terwijl je een creme inwrijft.
http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/massage.php

Beste advies: Maak je niet te veel zorgen!
Een glimlach is de beste make-up!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20 jaar is een prima leeftijd om met creme te beginnen, je bent echt niet te laat.
Zorg er wel voor dat je de (nacht- en dagcreme) op een schone huid smeert anders heeft het weinig zin en kunnen de werkzame bestanddelen hun werk niet doen.
Hele dure creme hoeft niet, de Aldi verkoopt prima spul in een potje!
Op je oren hoef je niks te smeren, onder je kaak en je hals zou ik wel doen.
Je gezicht gaat wel mee in leeftijd met de rest van je lichaam hoor, je ziet er over 20 jaar niet uit als een meisje van nog steeds 20 met een ouder lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oorschelpen zijn heel gevoelig voor zonnebrand. ik ken drie mensen die precies daar kanker hebben gekregen. dus niet overslaan met zonnebrand smeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ging niet over zonnebrand...
Echt onzin hoor al die smeersels, geloof toch niet al die reclames!
Gewoon normaal wassen met goede zeep en water is voldoende, rimpels zijn genetisch bepaalt en verwijder je echt niet met een cremetje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kwaliteit van je huid heeft meer te maken met voeding en gezondheid.
Melkproducten zorgen voor een lelijke huid.
Zelf eet ik dagelijks avocado, dat schijnt juist erg goed te zijn voor je huid, niet alleen voor je huid maar voor van alles.
Sowieso zorgen voor goede plantaardige vetten, vb. walnoten
En idd uit de zon blijven, niet roken en geen alcohol drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let ook op waarmee je je (gezicht) wast.
Veel douchegels ontvetten te sterk en drogen je huid uit, waardoor je daarna weer moet gaan smeren..

o.a. deze stoffen zijn daar verantwoordelijk voor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_laureth_sulfate
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumdodecylsulfaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het effect zal niet minder zijn, niet op je oren smeren, wel onder je kaak en slapen met een tamelijk plat kussen, produkten uit de apotheek zijn redelijk goed en voor elke leeftijd.het is vooral een kwestie van genen, heeft je moeder veel rimpels, zul je er ook veel krijgen, een mooie huid erft je. ik zelf ben redelijk oud en heb niet veel rimpels, zie er 10j. jonger uit, heb echter nooit gerookt wat heel belangrijk is. Geen geld verspillen aan dure merkprodukten, het helpt niets, een produkt van rond de +/- 25-30 Euro is evengoed als één van 150 Euro. de produkten gaan niet verder als de opperlaag van de huid.
ook niet vergeten van een hydraterende of voedende nachtcreme te gebruiken, 's nachts ontspant de huid zich en neemt de produkten beter op.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het allemaal onzin. Gewoon wassen met water en een goede voeding doet heel veel goed.
De enige die er een (lach) rimper van overhoud is de fabrikant en die kan dan een botoxje nemen want die was er al lang achter dat zijn smeerseltjes niet helpen

Toegevoegd na 35 seconden:
Sorry, rimpel.