moet je de oorzaak bij jezelf zoeken als je vriend een slappe penis krijgt tijdens het vrijen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
44.9K

Het beste antwoord

kijk eens in de spiegel!

Toegevoegd na 4 minuten:
en vraag je dan af: is het nou echt zo belangrijk of doe je maar alsof om meer voor elkaar te krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Nee, niet persé.

De oorzaak kán bij jou liggen. Veel waarschijnlijker is het, dat de oorzaak bij hém ligt.

Misschien heeft hij een erectie- of een potentieprobleem. Of hij houdt niet meer genoeg van je (sorry - ik zeg niet dat dat zo ís, maar het zou kunnen).

Het kan ook aan jullie allebei liggen, in de zin dat jullie sexleven niet meer opwindend is. Dat het eigenlijk zelfs wat saai is geworden, een sleur. Als dat zo is, kunnen jullie daar alleen sámen iets aan doen.

Hoe dan ook, práát erover! Gewoon open en eerlijk, op een ontspannen moment waarop jullie tijd hebben en gegarandeerd niet gestoord worden. Dat is nog altijd de beste manier om een oplossing te vinden.
13 jaar geleden
dat is een complexe zaak
opwinding zit in zijn hoofd
en hoeft echt niet aan jou te liggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee absoluut niet! Als hij angst heeft om een slappe te krijgen gebeurt het juist! Waarschijnlijk zit het tussen zijn oortjes, zeker als jij er ook nog eens onzeker van wordt, is de druk alleen maar groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dat hoeft echt niet en dat hij misschien niet meer van je houd is m.i. onzin.
je kunt soms wel eens "andere zaken"aan je hoofd hebben waardoor de concentratie ( tijdelijk) even weg is vaak kun je gewoon doorgaan met knuffelen eventueel oraal elkaar bevredigen etc. vaak komt de "concentratie"dan vanzelf wel terug.
Er kan natuurlijk ook een medische oorzaak zijn, in dat geval wordt hij helemaal niet meer stijf en kun je beter eens langs de dokter gaan want ook daar zijn tegenwoordig hele goede behandelingen voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat moet je zeker niet doen!
Waarom zou je?

Het lijkt me wel handig om erover te praten.
Eerst praten, maar niet de 'schuld' bij jezelf leggen!
Wat voelt hij dan?
Vindt hij dat er iets niet goed gaat?
Of rookt hij veel? Slikt hij medicijnen?

Als het dermate erg gesteld is met erectieproblemen dat men er maandenlang een TV spot voor uitzendt, kan je alleen maar besluiten dat het hier om een ernstig probleem gaat.

De oorzaken
De tijden zijn geleidelijk veranderd: daar waar men er vroeger van uitging dat 8 erectiestoornissen op 10 een psychologische oorzaak hadden, stelt men vandaag dat in 8 op 10 gevallen een fysiologisch of lichamelijk defect aan de basis ligt. De meest voorkomende oorzaken zijn:

Lees hier verder:
http://www.leerwiki.nl/Wat_wil_je_weten_over_erectieproblemen%253F

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik lees net jouw andere vraag:
*hoe zorg je ervoor dat je vriend alles voor je over heeft?*

Ben ik toch geneigd te gaan denken dat die dingen misschien met elkaar te maken hebben.
Misschien ben je te "hebberig"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boog kan niet altijd gespannen zijn, het kan best een keer voorkomen.
Maak je daar toch niet druk over.

Misschien had hij het die dag druk op zijn werk, te moe of helemaal geen zin.
Om jou een plezier te doen toch overstag gegaan om sex met je te hebben.

En dan komen zulke dingen voor.
Trouwens dat is toch niet erg, je kunt toch ook op andere manieren van elkaar genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Absoluut niet. Dat zit bij hem in het hoofd. (Waarschijnlijker dan dat er fysiek iets fout is).
Zeker als het een paar keer achter elkaar gebeurd wordt de stress om te 'performen' wellicht zo groot, dat alle ontspannenheid bij hem weg is, en dan is het .. pfieuw.. weg.
Er over praten, rustig samen zijn, en zonder enige druk 'verder spelen'. Na enige tijd komt die erectie vanzelf weer. Gewoon laten, en niet meteen er bovenop duiken. Zo creeert hij weer vertrouwen in zijn lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk ligt het niet aan jou. Als hij geen stijve zou kunnen krijgen, dan KAN het aan jou liggen, maar geen stijve kunnen houden natuurlijk niet.
Het kan bij hem geestelijk zijn of lichamelijk. Neem maar aan dat hij er erger mee zit dan jij. Probeer eens door activiteiten zijn opwinding te vergroten: bijv. door met je duim en wijsvinger een strakke cockring achter zijn ballen te maken. Dat voorkomt dat het bloed terugstroomt.
Maar verder is dit een zaakje voor een specialist in het ziekenhuis. Mijn inschatting is, dat zijn bloedklepje lekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat denk ik niet.
probeer met je vriend hierover te praten,
kan het zo begrijpen dat je dat denkt
hoop dat hij ook eerlijk kan zijn tegenover jou
in deze zo gevoelige kwestie.
sterkte en hoop echt dat jullie eruit komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen diverse oorzaken zijn dat je vriend een slappe penis krijgt bij het vrijen.

Misschien heeft hij een stress volle baan, wat hij moeilijk van zich af kan zetten.
Of de sex is niet zo spannend meer, en wordt het een sleur.
Ik hoorde laatst van iemand dat tijdens het vrijen zijn vrouw het had over de boodschappen van de volgende dag, dus dat is ook niet echt bevorderend.

Neem volop de tijd voor het voorspel, zodat je vriend de tijd krijgt om zich op te laden, en in vorm te komen.
Veel knuffelen en lieve woordjes tegen elkaar zeggen.

Mocht dit altijd nog niet helpen dan kan er een lichamelijke oorzaak de boosdoener zijn.
Belangrijk is het dan om op te letten of je vriend s"morgens bij het wakker worden een erectie heeft.
Heeft hij dat wel, dan zit het tussen de oren.
Heeft hij dat niet, dan is het belangrijk een ronde bij de arts te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik denk het haast niet ik heb zelf wel is meegemaakt
dat ik geen erectie kon krijgen zo opgewonden was ik
ik wil zegen elke jongen maakt het me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke man heeft wel eens een slappe penis gekregen bij het vrijen. Uit eigen ervaring weet ik dat je een slappe pik eventueel zou kunnen krijgen in de volgende sitiuaties:

Situaties die aan hemzelf liggen:
- Veelste veel alcoholgedronken
- Knetter stoned zijn
- Heel veel stress hebben van school, werk of wat anders
- Prestatie druk (als ze me nou maar goed vind, als ik maar niet te snel klaar kom, als ik nou maar geen slappe krijg)
- Als der ouders maar niet thuis komen (of andere afleiding
- Als er snowboarden op tv is en de tv staat nog aan
- Als je al 5 keer seks hebt gehad en gelijk nog een keer gaat

Situaties die aan haar liggen:
- Het is te droog dus het doet zeer
- Ze laat merken dat ze het saai vind
- Ze is echt te lelijk om geil van te worden
- Ze is vreemd gegaan maar je probeert het toch nog verder (wat toch niet lukt)

Verdere dingen,
- Verkeerd standje waardoor het bloed niet goed naar de pik kan stromen
- Verkeerd gegeten buikpijn
- Gewoon even geen zin
- Saai en eentonig seksleven
- Hij is vreemd gegaan en kan het geheim niet verdragen
- Hij is verliefd op een ander

Nou kan je wel gaan speculeren wat het allemaal zou kunnen zijn (vrouwen doen dit nogal graag, waarom snap ik ook niet :S) maar dan weet je het nooit. Eerlijkheid duurt het langst en juist als alles bespreekbaar is dan zal jij en hij zich veel meer opp ze gemak voelen.

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, en iedere jongen/man krijgt wel is een keer een slappe janus tijdens de daad, daar hoef je je echt niet gelijk zorgen om te maken. Vraag gewoon joh hoe kwam dat, ben gewoon benieuwd. Pas als die vaker slappe hap had tijdens de seks dan zou ik me wel zorgen gaan maken en de reden uit hem wringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke jongen is verantwoordelijk voor wat zijn pik doet. Meisjes hebben daar part noch deel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk als je niet aantrekkelijk bent voor hem zal hij geen stijve kunnen houden maar daar gaan we niet van uit en dat je gewoon je vaste vriend bedoeld...ik heb het even gevraagt aan mn vrienden en ze zeggen allemaal NEE!het heeft niets met het meisje te maken maar met spanning stress waar je mee zit en even een moment aan denkt bijv. of als je er teveel mee bezig bent dat je een stijve moet houden...soort onzekerheid dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vervelend voor hem in eerste instantie. Daarnaast is het ook lastig voor jou.
Praat er eens over met hem. De enige die je dit antwoord kan geven is hij zelf.

Als je het vraagt, doe dat dan zonder verwijten of oordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan van alles zijn.
Spanning...stress op het werk...in de familie...etcetera.
Als het alleen maar slap blijft en dat een jaar lang...en het zijn geen erectie stoornissen...dan kan het zijn dat bij hem de liefde veranderd is...en hij misschien niet meer opgewonden van je wordt...Dat heeft alsnog NIETS met jou te maken maar ...zoek uit of dat het geval is.
Anders naar de dokter ....misschien weet die een oplossing.
Sterkte.