dagdromen hoort bij jou zelf, het is een onderdeel van je, een stukje van jouw karakter.
het overkomt je, als je even niets te doen hebt, dan dwaalt je aandacht vanzelf even weg en glij je vanzelf even een dagdroom binnen.
Ik heb het al 67 jaar en vind het heel gewoon en, nee, je komt hier nooit meer van af, nou en?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is dagdromen soms best heel plezierig. (Vooral tijdens saaie werkjes of langdurige autoritten o.i.d.) Je lekker overgeven aan plezierige gedachten, of aardige fantasietjes. Niks mis mee, tenzij het je belemmert in je dagelijkse (nodige) bezigheden. En ik vermoed dat dit achter je vraag zit.
Dan is het handig je kop erbij te houden. Aan de gang blijven. Jezelf taken stellen. ( Ik ga nu de boekenkast opruimen en mag van mezelf de komende 2 uur niet even wat fotoboeken, of dichtbundeltjes ( of noem maar op) openslaan, want weet wat er dan gebeurt en dan komt die kast nooit voor elkaar..)
Ik ben behept met dezelfde ' kwaal' en weet maar al te goed hoeveel valkuilen er zijn om in weg te dromen!
En mij helpt , wanneer ik eens even moet opschieten en spijkers met koppen slaan, zo'n praktische aanpak zoals met die boekenkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welke mate heb je er last van?
Als je last hebt omdat je denkt dat je de enige bent, kan ik je geruststellen, dat ben je niet. Iedereen wil wel eens de wereld ontvluchten en zich voorstellen dat hij een held is,of rijk, of wereldberoemd. De een meer dan de ander. En misschien kun je wel een droom waarmaken, dat is er al een minder dan.
En om er vanaf te komen: misschien jezelf zogauw je merkt dat het gebeurt weer tot de orde van de dag roepen. maar het is minder gevaarlijk om in je dagdroom je chef een pak rammel te geven dan om het echt te doen
anneliez
13 jaar geleden
ik ben niet zo'n dagdromer, maar wel een piekeraar.
ik sta mezelf een uurtje piekeren per dag toe, en probeer mezelf de rest van de tijd tot de orde te roepen.
misschien helpt dat ook voor jou?
het werkt echt op den duur :)
Rieneke1