laten zitten.
als het genezen is valt het er vanzelf af,
als je ze eraf krabt dan kan je de wond weer open maken en komen er weer bacterien in.

Gewoon laten zitten
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast zorg je ervoor dat er een kans op een litteken veel groter is.

Andere antwoorden (6)

Je moet een korstje laten zitten. Terwijl je lichaam een korstje vormt (ter bescherming), is je huid aan het herstellen. Tegen de tijd dat het plekje gaat jeuken, is je huid voldoende hersteld en is het korstje niet meer nodig. Het gaat dan vanzelf los zitten.

Heb je een korstje op een plek dat veel beweegt en daardoor snel open gaat (bijvoorbeeld op je knie). Houd het korstje dan soepel door er bijvoorbeeld vaseline op te smeren. Zo gaat de plek minder snel weer open en kan het sneller herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een korst er nooit af krabben het is ter bescherming je kan een korst zien als een natuurlijke pleister
zodra de wond genezen is valt deze er vanzelf weer vanaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korstje laten zitten. Krab je het er af dan kan er een lidteken overblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem het alsjeblieft van iemand aan die constant korstjes er af moet krabben.... doe het niet!

je houdt er grotere littekens aan over dan nodig is.

Dus lekker laten zitten, het geneest dan sneller en de kans op een litteken is kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laten zitten,hoe irritant het soms ook jeukt,niet aan zitten.wrijf er eventueel over of smeer er uiercreme op.bij constant krabben blijven er lidtekens over en dat is niet zo`n fraai gezicht.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten zitten en paar keer per dag even insmeren met Calendula Emulsie, een middeltje op basis van Goudsbloemen, die littekenweefsel tegen gaat en een wondje mooi herstelt... werkt ook bij verbranding en waterpokken e.d.