Waarom vind je op het internet ivm gezondheidsproblemen alleen maar negatieve ervaringen ?

Via google kijk ik naar getuigenissen van mensen die artrose hebben, kaakproblemen.
Zelden vind ik iemand ertussen die zijn positieve reacties kwijt wil.
Waarom ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

mensen met positieve ervaringen, of die hun handicap niet zien als negatief,hebben er geen behoefte aan te gaan zoeken naar lotgenoten. Zij hoeven hun verhaal niet "kwijt".
Mensen met problemen willen vaker praten met anderen om bv te zien of zij dezelfde problemen hebben , en hoe zij die opgelost hebben.
anneliez
13 jaar geleden
ik denk dat dat afreageren is
boosheid over die aandoening
ik heb het ook
als iets me niet lukt dan zeg ik dat ik stom ben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je zelf maar eens na als je bijvoorbeeld op vakantie bent geweest en je hebt het heel goed gehad en iemand vraagt aan je hoe heb jij het gehad. Je antwoord zal zijn ooh het was geweldig ik heb er primagenoten mooi hotel lekker eten en missischien nog iets, maar nu is het compleet mis gegaan en dan heb je een hoop te vertellen over wat er allemaal mis was en de andere kan daar ook nog eens vragen over stellen. Daarnaast is het ook zo dat als het goed gaat is dat normaal en is het niet bijzonder, maar als het slecht gaat met de gezondheid heb je wat te vertellen en vragen aan anderen en zal je veel meer negatieve dingen horen dan positief. Ik was laatst in het Muzieum in Nijmegen (helaas nu gesloten i.v.m. geldgebrek), dat is een muzeum maar dan voor zienden die in de wereld van blinden komen, een hele aparte ervaring, een leven in het komplete donder dat is voor een ziende erg. Je kom aan je gids ook vragen stellen en een vraag was, vind je het erg dat je blind bent? Zijn antwoord was vond ik erg verrassend, "Het is veel erger om doof te zijn" Hier zie je dat de situatie die voor jou normaal is, andere problemen geeft dan jij verwacht.