Gelden kinderen bij samenscholing of bezoeksregeling in coronatijd?

Een goede vriend van mij heeft drie kinderen. Ik kom daar soms over de vloer, dit kan omdat ik in mijn eentje ben. Als het een keer andersom zou moeten, zou dit betekenen dat ze met z'n vieren komen.

Met samen buiten spelen is voor kinderen onder de twaalf jaar een uitzondering, maar geldt deze uitzondering ook bij mensen op bezoek of samenscholing? Of als een kind onder de twaalf geen afstand neemt van een volwassene, wie er dan verantwoordelijk?

4 jaar geleden
2K
tinus1969
4 jaar geleden
Doe het gewoon niet. Elk contact is een risico.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Alle beetjes helpen en ook kinderen kunnen het virus verspreiden. Beperk dus gewoon zo veel mogelijk dicht-bij-contacten.
wilkers
4 jaar geleden
Ik neem mijn verantwoordelijkheden, maar ben heel erg eenzaam omdat ik alleen woon. Ik trek het niet zonder mijn vrienden. Wel probeer ik de regels zoveel mogelijk uit te zoeken en respecteren om het gevaar gewoon zo minimaal te houden. Vandaar ik hier ook een hulpvraag neerzet, inplaats van maar wat te doen.
Ritsuka
4 jaar geleden
Kan hij de kinderen niet thuislaten?
MarBet
4 jaar geleden
Het risico is gelijk als jij naar hun gaat, of zij bij jou komen. Als je de afstand kunt behouden, denk ik dat het kan, omdat zij tot 1 huishouden behoren. Belangrijker om het risico in te perken, is hoeveel verschillende vrienden je ziet. Als je regelmatig verschillende vrienden ziet, al is het steeds 1 op 1, dan loop je meer risico. Geldt ook voor je vriend met 3 kids, als zij alleen jou zien, is het risico beperkt.
Ik ben ook alleen, en heb met 1 vriendin afgesproken dat we elkaar regelmatig fysiek zien. Beide zien we geen andere vrienden.

Antwoorden (1)

Mensen mogen in deze tijd gewoon bij elkaar op bezoek komen, maar doe dat met mate. Als je verkouden bent, of andere klachten hebt, ga dan niet naar die vriend. En als die vriend naar jou wil komen, blijf die 1,5 meter afstand houden. Laat bijvoorbeeld die kinderen in een andere ruimte spelen ofzo. Als die kinderen ook met heel veel mensen in contact komen, dan zou ik wel goed oppassen als je bij hen in de buurt komt. Geen knuffel of kus dus.