dus je kunt als man zijnde zeker tot je 21ste groeien hoeveel centimeter kan dat schelen na je 18e en bij meiden dan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Genoeg! Je hebt al antwoord gekregen op de prangende vraag of je na je 18e nog kunt groeien als man (ja, tot je 21ste, verwacht niet meer dan enkele centimeters op zijn hoogst). Om precies te zijn, op je vijf (5) vragen. Het helpt echt niet om te blijven vragen tot je een antwoord hebt dat je graag wilt krijgen, want daar wordt je zelf geen centimeter langer van. Laat het rusten.

Antwoorden (3)

Mijn vriend is sinds zijn 18e nog bijna 15 cm gegroeid. Maar hij is in zijn jeugd altijd klein voor zijn leeftijd geweest.
Voor meisjes hangt het er een btje vanaf wanneer ze ongesteld zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in theorie nog wel 20cm groeien vanaf je 18de. Maar dit lijkt me echt een enorme uitzondering en ik denk ook dat dit (bijna) nooit gebeurt en dat de kans groter is dat je de lotto wint dan dat je nog 20cm zou groeien. De gemiddelde persoon (M) groeit vanaf zijn achttiende ongeveer een centimeter of twee. Bijna niks dus.

Eerste bron is groeigrafiek van mannen in lengtes en het gewicht wordt er ook bij gegeven. De tweede is voor vrouwen, mocht je geïnteresseerd zijn.

De middelste lijn waar op het einde een ''0'' bij staat is het gemiddelde en daar ben ik vanuit gegaan. Voor de 20 cm groei die bijna onmogelijk is moet je wel van de één na onderste lijn groeien naar de één na bovenste. Ik denk dat dit eigenlijk wel onmogelijk te noemen is.. Als je nu relatief klein bent en in de puberteit niet veel bent gegroeit denk ik dat het reëel zou zijn om te zeggen dat je nog geluk mag hebben als er nog 5 cm bij komt. Misschien 8.

De rode lijn bij de mannen lijkt mij de groei van een persoon die is bij gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt enorm per persoon. Ik ben op mijn twaalfde gestopt met groeien. En dat mocht ook wel, want toen was ik al 1.83.

Het is enorm afhankelijk van hormoonhuishouding en andere factoren. Als je goed wilt groeien moet je eens proberen om niet-biologisch varkensvlees eten. Varkensvoer wordt gemengd met antibiotica en groei-spul. Mensen die dit varkensvlees eten kunnen hier ook op reageren.

Verder geeft voorgaand antwoord wel duidelijkheid lijkt me :)