Om allerlei soorten klachten te voorkomen is het van belang dat een stoel ergonomisch verantwoord moet zijn. Vooral omdat een bureaustoel in veel gevallen langdurig gebruikt wordt. En dit kan zowel in de werkomgeving als thuis.

Een goede bureaustoel is uiteraard in hoogte instelbaar. Daarnaast kunnen rugleuning en zitting in de aangepast worden naar de positie zoals die voor u persoonlijk wenselijk is. Ook is het van belang dat armleuning van de stoel in hoogte verstelbaar zijn. Er zijn ook bijzondere bureaustoelen verkrijgbaar die een beensteun hebben en geen rugleuning. Hierdoor wordt een positie rechtop bewerkstelligd. De meningen zijn over de kwaliteit en ergonomie van dit soort bureaustoelen zijn nog verdeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed en volledig antwoord: +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijn antwoord. bedankt!

Andere antwoorden (2)

Een goede bureaustoel is belangrijk, omdat het de rug ten goede komt terwijl je achter je bureau zit, en ervoor zorgt dat je benen, schouders en nek in een comfortabele houding staan terwijl je werkt. Als je gedurende lange periodes achter een bureau zit, dan zul je het belang van een goede bureaustoel des te meer kunnen waarderen.

Stel dat je van de 8 uur op een werkdag, 5 uur echt door brengt op je stoel. En dat 5 dagen per week. In één week is dat al 25 uur, in een maand komt dat neer op ongeveer 100 uur! Dan is het niet zo gek dat een bureaustoel je prestaties kan beïnvloeden. Denk je eens in dat je al die tijd niet comfortabel zit, dat je extra spanning moet leveren om fijn te zitten. Zo mag het niet zijn! Daarnaast zorgt een goede bureaustoel, met goede afstelling, ervoor dat u geen rug- en nekklachten krijgt. Zorg er daarom voor dat je altijd op een goede en goed afgestelde bureaustoel zit. Je verdient het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het allerbelangrijkste is de hoogte, dus heel handig als hij in hoogte verstelbaar is en dat hij lekker/comfortabel zit! zodat je geen rugklachten krijgt.