Is diaree op zijn tijd goed voor de reiniging van je darmen.?

Dit beweerde mijn leraar altijd op de lagere school toen ik 10 was.
Het zou door de gang,of snelheid afvalstoffen uit je darmen meenemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De link is duidelijk.

Andere antwoorden (4)

Nee hoor, diaree is nergens goed voor.

Het proces wat in je darmen plaats vind is er niet voor niets, het 'er snel doorheen jagen' van voedsel en voedsel resten verstoord dit proces.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een reactie van je lichaam!
Je lichaam reageert op de afvalstoffen en besluit dat dit er met spoed uitmoet!
Dan krijg je diaree.
Op deze manier loost het lichaam de ziekte kiemen.
Mocht dit onvoldoende zijn, dan wordt je echt grieperig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwa, niet echt.
Je krijgt diarrhee omdat je darmen aangeven dat er giftige of anderszins schadelijke stoffen in je maag/darm system zijn beland. Om hier vanaf te komen worden de darmen op volle snelheid gezet, de water opname gestopt en wordt alles er uit gewerkt. Nadeel is dat je je darmcultuur deels kwijt raakt en dus weer weken bezig kan zijn om een normale vertering op gang te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt diarree - dat je voortdurend naar de wc rent en de hele tijd alsmaar dunne ontlasting moet lozen -
is niet goed.
Vaak heb je dan ook krampen, misselijkheid of winderigheid.

Ik weet dat, want ik heb een man die dat altijd heeft,
komt door de chemokuren van de kanker.
Het is echt geen gezond teken.
Uitdroging en een veel te hoog verlies van lichaamsgewicht is een gevolg.

Natuurlijk neemt je stoelgang afvalstoffen uit je darmen mee. Daar is het voor bedoeld!!
Maar dan wel op een "normale" manier.
En die is dan weer voor iedereen anders.

Wat jouw leraar misschien bedoelt is:
Als je een infectie hebt, of een voedselvergiftiging [ komt vaker voor dan je denkt] dan scheidt het lichaam als reactie veel overvloedig water af om deze ziektekiemen en giftige stoffen weg te spoelen. Daarom is het niet goed om 'stoppende' middelen te nemen bij diarree, want het kan zijn dat je daarmee giffen binnenhoudt die je lichaam liever kwijt is.