Waarom trekken spieren soms samen waardoor je stuipjes krijgt.

Sinds ik een whiplash heb gekregen heb ik heel erg veel last van stuipjes als ik in bed lig. Hoe komt dat spieren dan samen trekken, ze gaan soms zo hard dat ik er wakker van wordt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is angst, die heeft zich daar vast gezet... Ik heb ook ooit een whiplash gehad, vandaar dat ik me dat herinner... Er is een litteken en op dat litteken zit energie van angst... Die angst wil niet loslaten en keert steeds weer terug, ook in de slaap... Je kunt het niet loslaten want het komt steeds weer terug... Het is in werkelijkheid een vorm van bezetenheid (versta me aub niet verkeerd) en het wil niet loslaten... Dat weggaan en terugkeren is wat je zegt die stuipjes... Iedereen kan ze waarnemen op het moment van slapengaan, dan heeft iedereen dat... Bijna iedereen dan... Het neemt af als de tijd er overheen gaat... Dus het komt wellicht allemaal goed... Toegevoegd na 50 seconden: Kijk Lora, zo kan ik het ook en IK WEET HEEL ZEKER DAT JIJ MIJ VERSTAAT, van een ander weet ik dat niet...

Een fasciculatie is een kleine spiertrekking. De spiertrekking gebeurt in een enkele motorische eenheid, dit zijn alle spiervezels die door een enkel motorisch axon geïnnerveerd worden. Een fasciculatie ontstaat ten gevolge van een spontane actiepotentiaal. De spiercontractie veroorzaakt geen beweging in het gewricht dat door de spier bewogen wordt. Toegevoegd na 1 minuut: Ik weet wat het is omdat ik het zelf ook vaak heb en dus eerder heb opgezocht. Wiki beschrijft het gewoon goed. Vandaar de verwijzing.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fasciculatie

Spieren ontspannen zich dan vandaar de stuiptrekkingen maar het kan ook door zijn droom komen.En hier is weinig aan te doen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100