Wie weet een homeopatisch middel tegen wagenziekte

Travelin van VSM is hier nergens meer te vinden en de echte reistabletten met medicijnen erin zoals primatour mag ik niet gebruiken..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas wel op: de meeste middelen die worden verkocht als homeopathie, zijn geen homeopathie. Dat betekent dat er echt werkzame stoffen in zitten, die mogelijk helpen, en mogelijk bijwerkingen veroorzaken. In feite zijn dat gewoon slecht gecontroleerde medicijnen.

Het beste antwoord

Ja hoor deze, Cocculus indicus, of in de nieuwe naamgeving: Anamirta cocculus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

doe (als je rechtshandig bent) een watje in je linkeroor. Of als je links bent, in je rechteroor. Dat werkt heel goed, en je hoeft alleen maar een pluk watten in de auto te hebben liggen, ben je altijd voorzien.

Toegevoegd na 53 seconden:
Ah, dat is natuurlijk niet homeopatisch, maar het lost net zo goed je probleem op zonder dat je medicijnen neemt...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het altijd proberen! Bedankt voor de tip!
Cocculus werkt goed !

Als je een medicijn aan je kind wil geven, laat hem dit dan minimaal een half uur voor vertrek innemen. Tijdens de reis heeft het innemen van een medicijn geen nut meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook armbandjes tegen wagenziekte. Ik hoor daar hele goede geluiden over. Het zijn een soort zweetbandjes met een drukknopje er in. Waarom het werkt: geen idee, maar veel mensen hebben er baat bij. Ook voor zeeziekte schijnen ze te helpen. Mogelijk te koop bij de Etos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt Travelin gewoon verkrijgen via internet. Een doosje van 50 tabletten kost 4,70.
Zie onderstaande link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gember helpt hiertegen
het is ook heel goed tegen misselijkheid
je kunt gemberwortel op de markt of grotere supermarkt kopen, heel goedkoop.
en er thee van zetten of gewoon in je koude waterfles doen bijvoorbeeld
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger als kind veel last gehad van wagenziekte, als oplossing werd er in beide schoenen ZOUT gestrooid die ik dan weer aantrok tijdens een lange autorit.

Het klinkt een beetje vreemd maar ik ben nooit meer misselijk geweest tijdens een verre autorit.

Succes !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homeopathische middelen weet ik geen, maar als aanvulling op de andere tips die al gegeven zijn:
Vroeger kon je dingetjes kopen voor je auto die helpen tegen wagenziekte. Het leken een soort linten die aan de achterkant uit de auto hingen. Geen idee hoe het heet en of het tegenwoordig nog te krijgen is.

En als je een keer onvoorbereid in een auto zit: met je middelvinger en duim van je ene hand in je andere hand knijpen, ongeveer in het midden van je handpalm, maar dan iets naar boven en iets richting duim, daar zit een soort kuiltje, tussen verschillende spieren in. Dus met je duim op de handpalm drukken, en met je middelvinger op de rug van je hand op hetzelfde punt.
Als je daar redelijk hard knijpt (het moet een beetje pijnlijk zijn), en dan bij de andere hand natuurlijk ook, kan dat redelijk helpen tegen misselijkheid.
Geen idee waarom, misschien iets met acupunctuurpunten ofzo, maar ik heb het ooit van iemand geleerd, en bij mij helpt het goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet achterin de auto zitten helpt vaak ook al voldoende.