Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Adrenaline?

Wanneer stroomt er adrenaline door je lijf, behalve als je bang bent nog meer? En wat is adrenaline eigenlijk??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
802

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

als je zenuwachtig bent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is adrenaline?
Adrenaline is een Latijnse benaming voor bijnier (Adrena) en is een hormoon. De bijnier zit boven de nier. Een hormoon dat in je bijnier geproduceerd wordt als je angstig bent of op een verhoogd stressniveau zit. (bij woede, hitte, pijn en lichamelijke arbeid wordt het aangemaakt).
Spanning zorgt er voor dat je adrenalineniveau stijgt, je ademhaling gaat omhoog, je hart gaat sneller kloppen, je pupillen vergroten zich en je alertheid wordt verhoogd. Het geeft meer energie aan het lichaam en onttrekt bloed aan de huid ten gunste van de spieren.

Waardoor krijg je nog meer adrenaline?
Als je bang bent en schrikt als je sport,
als je bijvoorbeeld iets heel eng gaat doen?!?

verder ben ik ook niet zo slim hahah*

Hopelijk heb je beetje je antwoord

xx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je boos bent of pijn hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adrenaline is een hormoon dat wordt geproduceerd door de bijnieren en is een hulp om noodsituaties aan te kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt ook meer adrenaline in je bloed als je je kwaad maakt.

Als ik flinke tegenwind heb, denk ik aan iets wat mij boos maakt, en dan kan ik harder fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een prachtige metafoor op hoe je tegenslag in het leven te lijf gaat! +
Als je in een achtbaan stapt en er helemaal overweldigd uit komt. de angst of spanning overwonnen. dan giert ook de adrenaline door je aderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bang bent of boos, maar het kan ook als je schrikt komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je in een achtbaan zit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 4 spuiten met verdoving van de tandarts hebt gehad ervaar je hoe het is om adrenaline te krijgen (zit blijkbaar ook in de verdoving bij de tandarts). Ik ging ervan trillen, voelde me opgejaagd en zenuwachtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt dat het in die spuit zit. Dit is tegen bloedingen.
Als je aan het bevallen bent maakt je lichaam ook adrenaline aan. Maar endorfine een soort lichaamseigen morfine.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar-ook- endorfine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding