Hoe krijg (en houd ik) slijm op een veilige afstand van mijn stembanden?

Dat kan ik morgen natuurlijk niet gebruiken, bij mijn auditie... :(

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb jij morgen die auditie voor The Voice toch? Spannend! Ik zou geen melkproducten eten of drinken. Deze zorgen voor meer speeksel en slijmproductie. Ook zou ik morgenochtend geen normale thee drinken. In thee zit 'theïne'. Mijn zanglerares vertelde me voor een zangtentamen dat dat slecht is voor je stembanden. Verwarrend, want je zou júist denken dat een simpel kopje thee goed is. Vroeg naar bed en héél veel succes!

Probeer zo min mogelijk te snuiten, ophalen, niezen, keelschrapen, snurken en hoesten want dit is allemaal slecht voor je keel, en ook voor je stem! Je kunt het slijm verwijderen door zoveel mogelijk, of te slikken, of door het juist 'uit te spugen'. Verder zijn er nog bepaalde mental crèmes die je op je keel kunt smeren, en je kunt stomen.

Even uit de buurt blijven van zuivelproducten, genoeg water drinken, en je stem in de gaap-stand houden tot je aan de beurt bent. Ga er voor!

niet roken of bij mensen in de buurt staan die roken geen melk en zuivel producten gebruiken en voor t slapen gaan even de keel gorgelen met mondwater

Een kop groene thee met honing. Altijd goed voor je keel.

Door je neus ademhalen.

Drink water met citroensap. Als je zuivelproducten gebruikt, neem dan alleen zure. Succes met je auditie!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100