Wat zijn parabenen?

Op de zonnebrandcreme die ik gisteren heb gekocht, staat vrij van parabenen. Wat zijn dat en waar zit dat normaal in (afgezien van zonnebrandcreme)?

Toegevoegd na 8 uur:
Wil graag weten waarom er specifiek op die creme staat vrij van parabenen. Neem aan dat daar een reden voor is? Schadelijk? Kunnen sommigen hier niet tegen? Enz, Enz.

Toegevoegd na 8 uur:
Wil graag weten waarom er specifiek op die creme staat vrij van parabenen. Neem aan dat daar een reden voor is? Schadelijk? Kunnen sommigen hier niet tegen? Enz, Enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Parabenen zijn een groep met benzoëzuur verwante stoffen. Het zijn alkylesters van para- of 4-hydroxybenzoëzuur, en de natriumzouten van deze esters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een parabeen is net zo iets als een tennisarm. Het komt voor bij parachutespringers die te vaak een harde landing hebben gemaakt. Ze krijgen dan erg korte en kromme beentjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nu typisch een vraag, die je niet hoeft te stellen op GV, omdat het antwoord heel makkelijk op google te vinden is. Als je parabenen intoetst,zul je er achter komen,dat parabenen niets met de benen van een para(chutist) te maken hebben, maar bijna uitsluitend worden gebruikt als conserveermiddel, o.a. in cosmetica!

Toegevoegd na 4 uur:
Het is als onschadelijk getest, in ieder geval niet kankerverwkkend! Misschien geeft men er mee aan, dat het niet lang houdbaar is,omdat er conserverings(althans geen parabenen) middelen in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de terrechtwijzing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet je meer zien als een opmerking. Als ik met een vraag zit,type ik altijd eerst een trefwoord in op google, vaak is het dan niet meer nodig die vraag op GV los te laten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je toevoeging bij het antwoord was wat ik graag wilde weten, bedankt!