Wat kun je doen tegen niet kunnen slapen?

Ik kan een paar keer per week gewoon niet inslapen. Uiteindelijk slaap ik dan pas om 2 of 3 uur 's nachts in. Wat kan ik doen dat het minder wordt of zelfs niet...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet tobben over dat wakker liggen. Gewoon lekker een boek pakken, een heet bad met een lekker glaasje, filmpje kijken, puzzeltje oplossen, foto's kijken (geen droevige herinneringen..) muziekje draaien. Bedenk: Ooit breekt de tijd aan dat je alleen nog maar ' slaapt'. Geniet daarom met volle teugen van elke seconde dat je wakker mag zijn. Vanuit dat perspectief is het eigenlijk maar gek dat alleen slaappillen voorgeschreven worden.. Geef mij maar liever waakpillen! Precies zo gedoseerd dat ik nog lekker functioneer de volgende dag.

- Minder koffie drinken - Sporten - Sex voor het slapen gaan wil nog wel eens werken - In je hoofd een liedje zingen als je in bed ligt - Op dezelfde tijden naar bed en opstaan/regelmaat in je leven inbrengen - ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan (Google kan je hierbij helpen) - Bob Ross kijken/luisteren voor het slapen gaan - Je verdiepen in Quantum Mechanica; lees er boeken over. Niet dat het je helpt slapen maar óf het verveelt je en je kunt je ogen niet open houden, óf je leert iets heel interessants bij als je toch al niet kon slapen - Ga iets doen als je niet kunt slapen; blijf niet liggen. Ga tv kijken, mail checken, een boek lezen, etc., totdat je merkt dat je slaperig wordt. Toegevoegd na 28 seconden: - Ohja, niet te kort voor het slapen gaan eten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100