Dat is een ½ Kcal per half uur per kilo lichaamsgewicht.

Dus als je 80 kg. weegt dan is dat 84 Kcal per uur.

http://www.overgewichtinfo.nl/content/overgewicht/caloriewijzer.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemde berekening op de site: halve kcal per half uur en dan uitkomen op 84 kcal bij iemand van 80 kilo. Waarom rekenen ze niet gewoon met een kcal per kilo per uur en waarom zeggen ze dat ze gaan rekenen met een halve kcal en is dat het opeens niet? voor jou verder wel een plus ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De activiteiten en dus ook het calorieverbruik worden per half uur gegeven.
Dat is omdat je veel activiteiten niet een uur lang doet, maar wel een half uur.
Ik heb daar zelf een uur van gemaakt. Dat is voor slapen iets logischer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik momo, ik snap alleen niet dat ze rekenen met een halve kcal en dan voor 80 kilo uitkomen op 42 per half uur.
Tijdens je slaap gebruikt een mens ongeveer 56 calorieen per uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tijdens een nacht slapen verbrand je 450 Kcal.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/4027-makkelijk-calorieen-verbranden.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kcal berekenen doe je aan de hand van het lichaamsgewicht en een tijdsperiode. Jouw link neemt een gemiddeld lichaamsgewicht en een gemiddelde nacht.