wat helpt ECHT om een platte buik te krijgen?

ik lees zo veel verschillende dingen, sommige zeggen alleen lijnen helpt andere zeggen dat je iedere dag sit-ups moet doen, weet iemand hoe het echt werkt? of een train schema ofzoiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

De Nederlanders worden steviger, veel steviger. Mannen geven minder om hun figuur en gewicht dan vrouwen. Voor mannen is het eigenlijk toegestaan een bierbuikje te hebben, maar vrouwen worden vaak afgewezen op een rolletje meer. Natuurlijk wil iedereen een strakke buik, sterke buikspieren en in staat zijn je navel te kunnen bekijken zonder een spiegel te moeten pakken. Hier volgen 5 tips om die platte buik te realiseren.

Lees onderstaande site:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voor mij werk pilates ontzettend goed. Het is een combinatie van coretraining (de spierband in je buik) en andere oefeningen. Naast een strakke buik, krijg je er ook strakke billen van. Niet verkeerd toch?

Op het eerste gezicht kan pilates erg saai lijken. Maar geloof me: je gaat er flink van zweten. Je bent echt bezig met een workout (die heel goed is voor je lichaam!), maar je leert ook te ontspannen. Ik kan me hoofd lekker leeg maken tijdens de oefeningen.

Spierpijn gegarandeerd ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat het:
http://www.goeievraag.nl/vraag/platte-buik-maand-tijd.53027

Het hangt ook van je bouw af.
Ik heb heel veel buikspieroefeningen gedaan en nooit een platte buik gekregen.
Je maakt dan de spieren wel sterker, maar daardoor
verdwijnt het vet nog niet.

Lijnen op de goede manier en dan maar hopen dat het vet op je buik daar ook mee verdwijnt.
Dat is lang niet altijd het geval.

Doorzetten, blijven volhouden, wilskracht, oefeningen, etc.
Daarvoor kun je nog altijd het beste naar een sportschool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je buikspieren trainen én...:
Calcium innemen!
Als je 1500 mg calcium per dag binnenkrijgt zal je buikvet spoedig zijn verdwenen.
Combineer dit met voldoende vitamine C en D, deze helpen je lichaam de calcium op te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet één ding goed in de gaten houden. de inhoud van je buik moet ook ergens blijven en dan bedoel ik niet eventuele vetlagen, maar de ingewanden. bij sommige mensen is dat een bolvormig geheel bij anderen meer plat. daar kun je weinig aan veranderen. als je de pech hebt dat je van nature een bolle buik hebt, kun je dat wellicht enigszins corrigeren door oefeningen zoals in andere antwoorden omschreven, maar wegwerken lukt nooit. ook niet door extreem te vermageren.
dan zul je net hetzelfde moeten doen als alle andere mensen met een van de norm afwijkend lichaamsdeel: accepteren.
overigens is dat, als je je er eenmaal bij neerlegt, ook niet zo erg. ik bijv hen een brede platte neus. daar heb ik in mijn jeugd jarenlang een hekel aan gehad. nu heb ik het geaccepteerd en ben ik er eigenlijk wel trots op. het maakt mij tot wat ik ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkel door het doen van duursport (bv hardlopen) op de juiste intensiteit icm buikspieroefeningen zal er een vetverbranding plaatsvinden. Hierdoor wordt de buik en ook de rest van je lichaam meer plat.
Uiteraard vraagt dit doorzettingvermogen / discipline, want een platte buik (afhankelijk hoe dik 'ie nu is) krijg je niet 1,2,3 voor elkaar.