Waarom doet mijn rug pijn als ik nies?

Sinds ik een paar weken terug de griep heb gehad, krijg ik een rare pijn in mijn rug wanneer ik nies. Ergens in het midden van mijn rug, aan de bovenkant. Zegmaar midden tussen mijn ribben, maar dan op mijn rug. Het houdt zo'n paar seconden aan, en dan is de pijn ook zo weer weg. In die paar seconden doet mijn rug ook pijn wanneer ik me beweeg. Daarna heb ik ook nergens last meer van.
Weet iemand wat dit is, en of ik ervoor naar mijn huisarts moet gaan?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik ben een paar weken geleden dus ziek geweest, ik had griep. Toen heb ik een week lang keelontsteking (2 dagen echt pijnlijk, de rest licht) en heb ook de week erop veel gehoest. Nu heb ik eigenlijk nergens meer last van, ik heb geen koorts, ik hoef niet meer te hoesten. Alleen heb ik nog soms last van een droge keel (had ik eerder nooit) en dus last bij het niezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25K

Het beste antwoord

Als je veel gehoest hebt, heb je waarschijnlijk spierpijn bij je longen en is er weinig aan de hand. Als je niet gehoest hebt en toch die pijn voelt, zou ik even naar de dokter gaan en naar je longen laten luisteren. Het kan heel misschien zijn dat je een stiekeme longontsteking hebt en dat gaat niet vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je griep hebt, dan krijg je ook pijn in je spieren. Het lichaam is dan heftig bezig om de virus op te ruimen. Dit geeft een enorme aanslag op al je spieren. In feite zijn ze een beetje beurs.

Als je niest dan verkramp je heel even. En net als met gewone spierpijn, voel je dus ook de spieren die 'aangetast' zijn door de griep.

Het is denk ik tijdelijk. Als het blijft, lijkt het mij verstandig om een dokter te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hen je ook nog koorts? Pas dan op voor je longen, en ga een naar de huisarts als je klachten langer aanblijven, wie weet heb je een lichte longontsteking. Of misschien heb je een scheurtje in je middenrif opgelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut een goed idee hiermee even naar de huisarts te gaan.
Beterschap!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat dat komt doordat je longen bij je rug zitten,niet bij je borst(kijk maar op wickepedia(enceclopedie).En omdat je met niessen in een keer hard in en uit ademd,trekt dat door naar je rug.
Er vervelend voor je.
Weet niet of je ervoor naar de dockter moet.
Beterschap nog..
Bronnen: