Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het anti depressivum Escitalopram?

Zo ja, hoe reageerde je er op en hielp het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (4)

Ik kan je wel mijn ervaringen met Citalopram (het goedkopere alternatief voor Escitalopram) vertellen, maar je hebt er niets aan. Want wat mijn ervaringen hoeven de jouwe niet te zijn. Het helpt je niets om te weten of ik er goede of slechte ervaringen mee heb.
Is helemaal afhankelijk van waarom jij ze gaat slikken, voor hoelang en jouw reactie erop kan geheel anders zijn dan bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn eravring is het jouwe niet maar wat alle AD doen is al je emoties afvlakken, zo ook de positieve... je hebt dus minder last van de negatieve dingen maar van de positieve dingen geniet je ook niet meer... dus dan kun je je afvragen... wat is erger het middel of de kwaal? ik kwam er ook nog van aan en zweette overmatig maar zat voor mijn gevoel lekkerder in mijn vel... 5 maanden geleden stopte ik met AD en kwam erachter hoe afgevlakt ik al die tijd wel niet was geweest... ik beoefen nu tai chi en merk dat dat me nu al beter helpt positiever in het leven te staan dan antidepressiva... maar ja waarvoor precies heb jij het dan gekregen? (als je dat kwijt wilt hoor... )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is inderdaad voor iedereen verschillend dus je kunt hier niet van de meningen van andere GV"ers uitgaan, iedereen reageert anders op zo'n medicijn. Wel is het denk ik vrij 'algemeen' wat hierboven word gezegd dat je emoties vlakker worden uit ervaring (niet bij mezelf maar bij andere) je negatieve worden mindere, maar de positieve ook zeker.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik slik dit middel nu sinds enekele maanden. Heel voorzichtig aan opgebouwd want ik was bang voor bijwerkingen. In het verleden heb ik ook Citalopram, Prozac en Seroxat geslikt. Bij die drie had ik bij het opbouwen steeds last van bijwerkingen. Bij de escitalopram heb ik daar geen hinder van gehad en merkte ik na 4 weken al dat het wat begon te doen. Ik slaap beter en m'n stemming is zo veel beter, hoera! Dus: ik reageerde er goed op en ja het helpt (bij mij).
Voor mij geldt trouwens niet dat ik merk dat "positieve" emoties afgevlakt zouden worden. Zonder medicatie is er bij mij weinig positiviteit maar met gebruik van medicatie komt er juist weer ruimte voor doordat de somberheid en angst getemperd worden.