Hoe en met welke simpele inspannende oefeningetjes kan je toch wat kilootjes mee kwijtraken?

Gewoon van die oefeningetjes op je kamer bijvoorbeeld!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als je een klein voetenbankje of kistje hebt kan je dat als steps apparaat gebruiken.
steeds erop en eraf stappen.
- opdrukken
- loopbewegingen maken maar op dezelfde plek blijven staan
- muziek opzetten en meedansen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

uitgebreid met je partner in de slaapkamer aan de slag gaan.

Toegevoegd na 18 minuten:
omdat men hier blijkbaar niet op de hoogte is:

http://www.violaine.eu/?p=41
Volgens onderzoekers (bron: Elsevier) is een orgasme niet alleen “de effectiefste” maar ook de “prettigste vorm van fitness die er is”. Tijdens een robbertje sex verbrandt een mens tussen de 100 (als je lui bent) en 200 (als je creatief bent) calorieën. Ter vergelijk, 15 of 30 minuten joggen levert hetzelfde energieverbruik op. Sex of hardlopen, sex of hardlopen, mmm, sex of hardlopen, …, lastige keussss.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sit ups, push ups, squats.
Wat een hele goede is: Zet je favoriete muziek op en ga dansen. Heel leuk en heel effectief, aangezien je veel verschillende spiergroepen gebruikt.
Vergeet niet je armen en benen te gebruiken, en draai met die heupen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan sowieso buikspieroefeningen doen thuis
Met je heupen rondjes draaien tussen het koken door. Wel beide kanten natuurlijk.
Recht op de stoel zitten en je beide benen tegelijk optillen.
En zo zijn er nog veel meer. Google maar eens op steps oefeningen. Komen heel wat websites naar voren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op wat je eet. Maar ook drank met suikers en alcohol.
Ga gewoon wat minder eten, in elkgeval minder vet. Het is nu de tijd van groenvoer en doe daar iets mee, gezond en als je er van houd ook lekker. Maar normaal eten maar dan wat minder en iets actiever levert ook al een hoop op.
In plaats van tussen doortjes een appel banaan sinasappel of een glaasje water. Niet veel suiker in de koffie, thee mat al die kleine dingen kan je al een behoorlijk resultaat krijgen en het is geen straf dieet, want je kan gewoon met alles meedoen, alleen iets anders. Oefeningen zijn wel aardig maar moet je eens zien wat je moet doen als je een glas cola hebt ge dronken om de calorieen weer te verbruiken een snelle manier is om dan maar water te drinken hou je veel tijd over voor leuke dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lever is hét vetverbrandende orgaan in je lichaam. Deze zet voedingsstoffen om naar energie en zorgt voor brandstof voor je lichaam.

Maar als je teveel koffie (en alcohol) drinkt en veel bewerkte voedingsmiddelen eet (deze bevatten veel kunstmatige geur-, kleur-, smaakstoffen, bewaarmiddelen, chemische zoetstoffen, enz...), leg je een heel zware belasting op je lever.

Deze moet dan immers constant werken om de koffie, alcohol en chemische producten af te breken en heeft dus geen tijd om je lichaamsvet te verbranden.

Je kan alles correct doen, maar als je je lever niet de kans geeft om je vetten af te breken, zal het moeilijk worden om slank te worden, hoeveel moeite je ook doet.

Beperk je koffiegebruik tot maximaal 2 à 3 kopjes per dag, let op met alcohol (naast het feit dat het je lever ongelooflijk belast, levert het ook gigantisch veel calorieën), schrap de bewerkte voedingsmiddelen zoveel mogelijk uit je eetpatroon en drink meer water (ja, je weet het al: 1,5 tot 2 liter per dag)

Probeer het eens: drink vanaf nu iedere dag minstens 1,5l water en beperk je koffiegebruik tot 2 kopjes. Eet zoveel mogelijk verse, onbewerkte voedingsmiddelen.

Als je denkt dat je een trage lever hebt of je wil deze zuiveren voor je van start gaat, doe dan het volgende...

Drink 's morgens (op nuchtere maag) het sap van een halve citroen, vermengd met een koffielepeltje olijfolie. Doe dit gedurende 5 opeenvolgende dagen, eens per maand.

Het stimuleert je lever zodat je optimaal lichaamsvet kan verbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een pure citroen krijg ik echt nie weg mag dat zelfde recept ook aangelengd met water? en eraan toevoegen dat bewegen en tijdens bewegen citroensap aangelengd met water (1 citroen op 1 liter water) ook sneller vet verbrand...
tai chi-qi gong omgekeerde ademhaling doet ook vet verbranden bij je buik vooral maar hierin moet je getraind zijn dat kun je niet zomaar even...
en dan is nog de vraag - want ik ga nu uit van de buik - wáár wil je kilootjes kwijt raken?