Als ik lig of zit heb ik soms het idee dat ik ga flauwvallen wat kan dat ziijn?

Soms als ik lig of slaap Dan voel ik in mijn armen en hoofd dat ik een soort van wegzak en flauwval. Als ik ga bewegen en weer ga staan Dan is dat weer over. Ik word er erg bang van. Wat kan het zijn?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik heb nog nooit bewust gevoeld dat ik in slaap viel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien het begin van een uittreding...

Antwoorden (6)

Je valt gewoon in slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bijna in slaap valt, kun je soms het gevoel hebben dat je valt - waarvan je dan schrikt en - soms met een wilde beweging - weer wakker wordt.
Er is me ooit verteld dat het zou komen doordat je lijf al wel in slaap aan het vallen is, maar je hoofd op dat moment iets achterloopt, waardoor de ontspanning van de spieren die bij het in slaap vallen hoort, wordt opgemerkt en gecorrigeerd.
Als alles goed gaat, voel je niet dat je in slaap valt. Dan voel je je slaperig... slaperiger... En daarna gaat de wekker (of word je op een andere manier wakker).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het gevoel hebt dat je flauw valt is dat beslist niet normaal. Zou bloedarmoede kunnen zijn. Ga naar de huisarts, deze week nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je willen aanraden om naar de huisarts te gaan om een bloedonderzoek te doen. het kan idd bloedarmoede zijn maar ook een tekort aan suikers. dit kunnen ze meten door een klein prikje in je vinger.
heb je het ook als je snel opstaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft u veel stress? Kan de oorzaak zijn, maar zoals de persoon hierboven zegt, raad ik je ook de huisarts aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik val vrij vaak flauw, minimaal 1 keer per 2 maanden, maar dit is totaal iets onschuldigs. Wat jij vertelt lijken mij niet bepaald de symptomen van flauwvallen.

Flauwvallen komt door te weinig zuurstof in de hersenen en ontstaat door een lage bloeddruk. Ook kan het ontstaan door hard ergens tegenaan te stoten, met name je stuitje is een gevoelig punt. Het gevoel lijkt op het gevoel wat je krijgt als je snel opstaat. Het gevoel verdwijnt snel als je gaat liggen of zitten, omdat er dan veel makkelijker bloed naar je hersenen kan. Vandaar dat je letterlijk valt.

Bij jou is het precies andersom. Je krijgt het als je zit of ligt en het verdwijnt als je gaat staan. Het zal dus wel zoiets zijn wat al eerder is gezegt, namelijk dat je een soort ontspannings fase ingaat.

Als je het toch niet vertrouwd, ga dan idd eventjes langs bij je huisarts, maar ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken.