wat zijn de gevolgen als ik alcohol drink na 1 week operatie keelaandelen?

ik ben vorige week donderdag geopereerd aan me keelamandelen, ik heb geen pijn meer en de korst ik voordehelft al weg. morgen heb ik een verjaardag en gaan we uit, natuurlijk is er dan alcohol bij, kan ik drinken of niet? wat zijn de gevolgen als ik het wel doe?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben overigens wel benieuwd wat je gedaan hebt. :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk een paar wijntjes op, en heb nergens last van gehad.

Antwoorden (2)

Ik zie dat je een beetje hint op het drinken morgen, zo van.. het is bijna genezen, en de korst is er half af… dus het kan wel.

Waarom zou je het risico willen nemen? De regels zijn immers duidelijk geen alcohol en bloedverdunnende medicijnen in de eerste twee weken van de operatie. Doe dat dan ook niet!! Er komen nog zoveel drank gelagen(zuip festijnen) op je pad dat het op den duur zelfs gaat vervelen… De operatie aan de amandelen is maar één keer in je leven, nou doe het dan goed en laat je keel een weekje met rust.

Gevolgen van het niet opvolgen van het advies van je arts is kans op keel-ontsteking...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De alcohol is eventueel alleen pijnlijk. Verder is alcohol ontsmettend. Wat wel slecht is, de eventuele suikers in de drank. Suikers zorgen voor een slechte genezing van nog niet genezen plaatsen. In de meeste alcoholische dranken zitten suikers.
Ivana
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Doe maar eens wat alcohol op een wondje aan je vinger, dan zul je ervaren dat het niet eventueel maar zeker weten pijnlijk is. Dat bijt!