Naar de huisarts met pijn in bovenarm?

Sinds 5 dagen heb ik pijn in mijn linker bovenarm. De pijn is ontstaan tijdens de tennistraining, maar ik kan me niet herinneren dat ik een verkeerde beweging gemaakt heb en/of dat er iets in mijn arm is geschoten. De pijn wordt erger bij zijwaartse bewegingen (zoals arm uitsteken tijdens het fietsen) en bewegingen boven schouderhoogte. De pijn straalt niet uit naar schouder en/of elleboog. Als ik zelf aan mijn arm voel is er duidelijk een gebied te vinden waar drukken pijnlijk is en in dat gebied is dan weer een klein plekje te vinden dat zoveel pijn doet dat je er bijna niet op kunt drukken.

Ik zit te twijfelen of ik wel of niet de huisarts moet bellen. De afgelopen weken/maanden ben ik al redelijk vaak bij haar geweest (veel vaker dan ik normaal gesproken naar de huisarts ga) met andere klachten en ik wil eigenlijk niet zo snel alweer bij haar langs gaan.

Als ik zelf op internet zoek dan komen de symptomen van een slijmbeursontsteking het meest in de buurt van wat ik voel alleen staat daar bij dat de ontsteking zich vaak in de schouder bevindt met uitstraling naar de bovenarm. Aangezien ik geen last heb van mijn schouder weet ik dus niet zeker of het echt een slijmbeursontsteking is.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en of het nut heeft om daar een huisarts bij in te schakelen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Een beetje een vervelend antwoord misschien (dat overigens niet zo bedoeld is!) is: ga naar je huisarts om er achter te komen of die iets kan doen. Dat je er vaker bent geweest de laatste tijd: tja, daar zit die man of vrouw er nu eenmaal voor. Hadden ze maar een vak moeten leren.. ;-)

Na een dag of vijf kun je er natuurlijk ook nog wel voor kiezen om het even af te wachten, mits de pijn te houden is natuurlijk. Je kunt zelf paracetamol nemen tegen de pijn, eventueel in combinatie met ibuprofen of een ander NSAID. Je kunt eventueel koelen en het een beetje rustig aan doen. Wat je beschrijft zou inderdaad wel eens een slijmbeursontsteking kunnen zijn, maar er zijn meer schouderproblemen die soortgelijke klachten kunnen geven. Eventueel kun je ook direct naar een fysiotherapeut gaan, die kan ook de klacht goed beoordelen en alvast wat eerste adviezen geven. Maar echt, de beste manier om erachter te komen of je huisarts iets voor je kan doen hierin, is toch heus om het aan je huisarts zelf te vragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Natuurlijk moet je wèl je huisarts raadplegen, maar ik vermoed dat er bij jou sprake is van overbelasting. Tennis vraagt heel veel van je armen ( trouwens ook van je benen) maar vooral toch van je armen.

Als je nog niet naar je arts wil, zou je kunnen beginnen met die arm een beetje te ontzien.

Groetjes en succes
Ton