Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je maar 25 mg Amitriptyline slikt en je bouwt dat af, krijg je dan ook ontwenningsverschijnselen?

Hallo,

ik ben meer dan een half jaar geleden begonnen met afbouwen van amitriptyline. Al maanden slik ik nog maar 25 mg. Hier ben ik nu ook mee gestopt en de dokter en psychiater zeiden dat ik van zo'n kleine dosis niets zou merken. Maar ik ben nu ongeveer een week gestopt en heb de laatste dagen erg last van angsten en down gevoelens. Is dit toeval of kan het wel van die 25 mg zijn?
Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 uur:
Ja, ik heb het afgebouwd, een week 12,5 mg en toen gestopt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien moet je dat ene pilletje nog maar halveren en na een tijdje een kwart innemen. Zo kun je volgens mij veel beter afbouwen dan opeens niets meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga langs je huisarts en overleg het daar. Het kan goed dat het toch nog net teveel is voor jou en je een tijdje 12,5 moet slikken voordat je helemaal gaat stoppen.
Of om de dag 25 zou ook kunnen, maar overleg dat met de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je tot nu toe voorzichtig afgebouwd hebt. Het is een bekend verschijnsel dat door stoppen met psychofarmaca de klachten waartegen het middel ooit werd gegeven versterkt terugkomen. Kijk inderdaad of je nog even met een halve tablet doorgaat maar je ontkomt niet helemaal aan een fase met wat afkickverschijnselen.

Toegevoegd na 1 uur:
Na je toevoeging: durf je het aan om een paar dagen tot een week die verergering van je klachten te doorstaan? Er is een heel redelijke kans dat ze daarna verdwenen zijn en je die afbouw van medicatie overwonnen hebt. Ga anders toch naar je behandelend arts en overleg wat je het beste kunt doen maar geef wel duidelijk aan dat het je uiteindelijke doel is om zonder medicijnen te functioneren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding