Ik heb geen contact met mijn ouders, er staan nog wel spullen van mij, kan ik ze vragen om het langs de weg te zetten, dan kan ik t ophalen.

Ik wil geen contact meer met ze, maar er staat o.a. nog wel servies/bestek van mij. Deze wil ik graag hebben. Kan ik ze via een brief melden dat ze t langs de weg moeten zetten en dat ik t dan op kom halen maar dat ik ze niet wil zien. Hoe kan ik op een andere manier aan deze spullen komen zonder dat ik de rest van de familie lastig val?

Toegevoegd na 40 minuten:
Geen contact met ouders vanwege incest en vernedering.
Ik wil niet dat ze mijn vrienden wat aan gaan doen of vragen gaan stellen aan ze.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'T zijn natuurlijk mijn zaken niet, maar als wat je schrijft waar is (en daar ga ik natuurlijk vanuit) zou je dan niet eens overwegen om aangifte te doen?

Het beste antwoord

Is het servies je zoveel waard om je ouders dan toch nog onder ogen te krijgen? Ik zou zeggen van niet. Als ik werkelijk geen contact meer zou willen, dan zou ik het lekker laten zoals het is.

Mocht je het toch absoluut willen, dan kan je een familielid vragen om te bemiddelen. De uiterste stap is de politie. Zij hebben een wijkagent die je kan vragen om te helpen. Dit zijn ze niet verplicht aangezien het om een familiekwestie gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nare situatie voor je, heb je geen vriendin of goede kennis die het voor jou op kan halen en weer verder naar jou toe kan brengen.
Iemand die verder neutraal is.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een goede vriend of vriendin inschakelen zodat hij/zij deze spullen op kan halen?

Toegevoegd na 1 uur:
Na de uitbreiding van je vraag het volgende, probeer twee (liefst stevige) vrienden je spullen te laten halen en spreek met hen af dat ze verder niet ingaan op vragen oid van de kant van je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm.. Heel vervelend dat je geen contact meer met je ouders hebt. Ik ken de geschiedenis niet; er zal een goede reden voor zijn.

Ik zou kijken of een goede vriend de spullen op wil gaan halen voor je. Eventueel geef je een briefje mee voor je ouders warin je aangeeft dat deze persoon alles voor jou komt halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om wat voor reden dan ook heb je geen contact meer, maar ze hebben nog wel jouw servies onder hun hoede. Als ik jouw ouders was en ik krijg een brief met daarin het verzoek zoals door jou omschreven, ik daar niet op in zou gaan.
Als je de spullen wilt hebben mag je ze komen halen en anders is het jammer. Ik weet niet of je ouders dit wel zouden doen, maar ik persoonlijk dat je dat niet kan maken. Dan had je de spullen eerder mee moeten nemen.

Toegevoegd na 24 minuten:
Blijkbaar heb ik de vraag niet helemaal duidelijk beantwoord: ik zou het zo laten en het servies bij je ouders laten staan. Het is een moeilijke vraag om te beantwoorden omdat de situatie niet geheel duidelijk wordt omschreven, en je hoeft ook helemaal niet in detail te treden hierover, maar doe waar je zelf het meest achterstaat, waarvan jij denkt dat goed is en waarvan jij denkt dat je ouders er "normaal" op zullen reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar wat is nou het antwoord op de vraag wat ze wel kan doen?
Iemand laten ophalen .... anders heb je geen keus dan kan je het best gewoon zelf gaan ophalen en dan Zwijgend weggaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit je vraag blijkt dat je er erg mee zit en dat kan ik mij voorstellen. De oplossing weet je ook zelf, je moet alleen nog even moed verzamelen. Niemand kan bijten door de telefoon dus bel, het enige wat achterblijft na beeindiging van het gesprek is een naar gevoel. Dat gaat ook weer over en dan is het maar gebeurd. Vertel dat een ander de spullen op komt halen als je een confrontatie uit de weg wilt gaan.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het alleen om dingen als bestek en servies gaat, zeg ik: laat staan. Maak er een schone breuk van, kijk niet om, en ga naar de Xenos of een vergelijkbare goedkope zaak voor een compleet servies en een nieuwe bestekset.

Neem afscheid van het verleden en begin met een mooie schone toekomst. Dan hoe je er ook niet iedere keer dat je eet door je servies en bestek te denken aan wat ervoor nodig was om het terug te krijgen van de mensen die je misbruikt en vernederd hebben.

Zelfs als er belangrijkere dingen tussen zitten dan alleen servies en bestek, zou ik overwegen het achter te laten. Het zijn uiteindelijk spullen, niet meer dan dat. Het enige dat er belangrijk aan kan zijn, is de herinneringen waar je die spullen mee associeert. Als dat goede herinneringen zijn: die kun je toch wel behouden, desnoods schrijf je ze voor jezelf op. En verder kun je je afvragen waarom je je zou hechten aan spullen die voor jou ongetwijfeld ook herinneringen aan je incestverleden oproepen.

Ik denk dat loslaten het aardigste is dat je voor jezelf kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het ze om het via de post naar je op te sturen ,en anders via een koerier,als ze het langs de weg neer zetten heb je kans dat het weg is zodra je het komt ophalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt voor mij dat het niet zozeer om het servies gaat, maar om de machtsstrijd.
Als jij dat servies kunt krijgen heb jij een grotere macht kunnen uitoefenen en zet je ze op hun plaats. Omgekeerd ook natuurlijk.

Zelf zou ik zeggen dat geen contact ook geen contact meer is. Dus alles wat je niet hebt kunnen regelen is als verloren te beschouwen. Net zoals eventuele zaken die jij nog hebt van je ouders.

Vergeet het spelletje voor de macht en begin opnieuw met je leven. Jouw leven zonder de invloeden van je ouders.
Als je nu een gevecht aangaat om het servies, dan zal het servies hun stempel krijgen. Dus elke keer als je het servies gebruikt, duiken de beelden van je ouders weer op. Wil je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je even moet afwegen hoeveel dat servies je waard is.
De reden voor het niet hebben van contact met je ouders lijkt me sterk genoeg om er nooit meer heen te willen.

Het is eerder tijd om het verlies van het servies (en het niet bestaan van de gewenste/gehoopte goede relatie met je ouders) te accepteren.

Ga lekker sparen, en koop een servies wat HELEMAAL voor jou is, wat jou keuze is, en waar jij fris en schoon plezier van kunt hebben!

Ik vermoed dat loslaten van de situatie prettiger gaat zijn dan er nog mee bezig willen blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je vader en je moeder alsjeblieft dat bestek en de kopjes houden.
Koop gewoon nieuwen want als jij echt totaal geen contact meer wil met je ouders en liever ook geen vrienden of familie wilt inschakelen dan heb je daar dus een hele goede reden voor.
En wegen die spullen niet op tegen het feit dat je dan weer wordt geconfronteerd met je ouders ook al is het alleen maar de gedachten eraan.
Wanneer jij drinkt uit een glas dat al die tijd bij je ouders in huis heeft gestaan zul jij je dat keer op keer realiseren en daar ook ten aller tijde aan worden herinnerd en uit eindelijk gaat je dat zo tegen staan dat je dat glas weg gooit. Dus dan heb je alsnog alle moeite gedaan om je spullen terug te krijgen terwijl je er alleen maar nare herinneringen aan over houd.
Het beste kun je dus maar niet teveel denken aan je service en bestek en bedenk je maar dat het per slot van rekening ""maar"" service is. En dat de xenos er vol mee ligt.