Hoe lang moet je zijn bijverzekerd voor de tandarts voordat de/bepaalde kosten vergoed worden?

Of gaat dit meteen al in bij het afsluiten van de verzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Meestal moet je voor het afsluiten een 0-meting laten doen bij de tandarts. Hij bekijkt de staat van je gebit en vult nog wat gegevens voor de verzekering in.

Problemen die er dan al bestaan moeten uit eigen zak worden bekostigd, nieuwe problemen vallen daarna onder de verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan de verzekeraar. Sommigen accepteren je zonder meer en dus kun je er gelijk gebruik van maken.

Anderen vragen eerst een tandheelkundig rapport alvorens ze je accepteren. Mochten er kosten aan zitten te komen, wordt je geweigerd. Of je moet eerst alles zelf bekostigen voordat je wordt geaccepteerd.

Tegenwoordig komt dat laatste bijna niet meer voor, tenzij je nooit een tandartsverzekering hebt gehad.

Informeer bij je verzekeraar wat hun policy is.