Op tijd naar bed gaan, en je gordijnen niet helemaal dicht doen. Doordat je goed uitgeslapen bent slaap je lichter. Door het licht van de ochtend in je gezicht merkt je lichaam dat het tijd is om wakker te worden. Dan worden diverse processen opgestart (oa bloeddruk gaat omhoog) waardoor je wakkerder wakker wordt.
In de winter moet je zo'n philips sfeerwekken nemen: Die begint 20 mins voor het afgaan al met je kamer te verlichten, waardoor hetzelfde bereikt wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

heb ik ook soms last van maar vooral als ik die dag niks 'nuttigs' te doen heb. bij mij werkt het dus als ik wat gepland heb. en dat kan vanalles zijn als ik het maar nuttig vind om daar mijn bed voor uit te komen! wellicht helpt dit voor jou ook...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
remedie: neuro linguistisch programmeren
stel je hersens in dat je eerder uit bed komt. gewoontes zijn af te leren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pseudo wetenschap. Gevaarlijk!
Gun jezelf de tijd rustig wakker te worden. Wen langzaam weer aan licht en geluid en probeer gelijk wat te eten (leg wat lekkers naast je bed voor de volgende ochtend voor het slapengaan).

Werkt prima voor mij wanneer ik met name in de winter zelf ook wat lastiger m'n bed uitkom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geef jezelf een goede reden om eruit te gaan, lekker ontbijtje, lekkere douchespullen, leuke plannen en niet te vergeten de tune van Queen: it's a beautiful daaaaay, the sun is shining, i feeeeel good, noooooo-one's gonna stop me now.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beste remedie voor niet uit je bed kunnen komen is er gewoon helemaal niet in gaan ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op de bank gaan slapen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet gaan slapen...?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wekker buiten handbereik zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haasten. Dan moet je wel om op tijd te komen.

en anders zoiets:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is: water drinken. Trouwens, hier zit ook nog een wijsheid achter want van het drinken van water moet je binnen de kortste keren naar het toilet. Drinken is trouwens best wel nodig 's morgens maar je wordt er dus ook echt heel goed wakker van. Gooi het niet per ongeluk over jezelf of over je partner heen Rainbowsoul.