kan je stuitje breken?

Ik ben laats van 1 en een halfe meter ongeveer op beton gevallen met me stuitje, als ik niks doe en gewoon zit of loop doet het niet zo veel pijn maar als ik probeer te rennen of iets wil optillen doet het heel veel pijn. ik wil graag weten of het gebroken of gekneusd is en of ik er mee naar de dokter moet gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (10)

Ja natuurlijk moet je er mee naar de dokter gaan, als het zo zeer blijft doen, dat lijkt me nogal logisch.

Wij zijn hier geen dokter of huisarts, dus kunnen je niet zeggen wat je hebt, maar het kan heel goed zijn dat je stuitje gebroken of gekneusd is, zelf gok ik op gekneusd anders had je er volgens mij wel meer last van gehad, maar zoals ik al zei, ben ik geen dokter.

Dus gewoon even heen gaan in plaats van op een "forum" te vragen, wij kunnen het toch niet voor je zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kun je je stuitje breken of kneuzen. Ga er mee naar de dokter.

Het kan zijn dat je een tijdje op een bandje moet zitten om je stuitje te ontlasten, want het zal vanzelf moeten genezen. Maar het staat er om bekend dat dat langzaam gaat en dat je er behoorlijk wat pijn van kunt ondervinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je kan je stuitje breken
13 jaar geleden
altijd gewoon even naar de dokter gaan voor medicijnen al is het een griepje gewoon naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, Je kunt ermee naar de dokter, maar die kan er weinig meer aan doen dan foto's laten maken, om te zien wat er echt aan de hand is. maar in gips kan natuurlijk niet.
Maar soms is het gewoon prettig om zeker te weten wat het is
Beterschap
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Dat is symptoombestrijding, geen genezing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er aan geopereerd. Mijn staartbeen is verwijderd.
Dus de dokter doet er wel iets aan als het gebroken is, en de pijn niet te harden is, ook pijnstillers voorschrijven!
En, ik vond het helemaal niet "prettig" toen ik de diagnose wist, hoor!
anneliez
13 jaar geleden
Nee die diagnose is nooit leuk, maar niet weten wat het is is nog minder prettig(vind ik)
Mijn stuitje is ooit eens gebroken, dus ja, dat kan. Alleen kun je er dan echt niet meer op zitten zonder dat dat heel erg zeer doet, dus dit klinkt niet als gebroken. Ook doet dan het gaan zitten en het later weer opstaan flink zeer.

Als je je er zorgen over maakt kun je het beste even bij de huisarts langs gaan. Maar veel eraan doen kan die niet, behalve je vertellen wat er nu precies aan de hand is, en je eventueel een pijnstiller geven. Naast je stuitje kan het ook iets anders zijn he, dus misschien toch maar even naar laten kijken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lastig, foto 's laten maken is wel verstandig
maar veel er aan doen kun je waarschijnlijk niet je stuitje is wel de vervelendste plek om de breken of te kneuzen
ik heb er 3 jaar last van gehad vooral met zitten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook jaren last van gehad en soms nu, na 18 jaar nog steeds.
Je kan je stuitje zeker breken.
Ik heb het zelf meegemaakt. Bij mij was een operatie de enige oplossing. Nu jaren later heb ik er af en toe nog last van.
Je moet met die pijn naar je huisarts. Hij zal je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!! Je kunt je stuitje breken.
Dat hoeft niet eens door een val. Mijn vriendin brak haar stuitje toen ze beviel van haar dochter en die met volle vaart over haar stuitje naar buiten toe gleedt. Nu anderhalf jaar later heeft ze er nog steeds veel last van!
13 jaar geleden
ja, spring van het dak en land er op, zeker dat het breekt, sterker nog typ het in op youtube en je zult vast wel een filmpje vinden, ieder bot is te breken