Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Slaapvouwen in je gezicht...

Waarom heb je de ene keer wel slaapvouwen in je gezicht als je wakker wordt, en de andere keer niet?
En? Wat doe je eraan om ze te voorkomen/verhelpen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Wanneer je uren op een zij ligt dan sta je s morgens op met vouwen.
Wat je daar tegen kunt doen is vaker veranderen van slaap houding. Maar ja. Wanneer je slaapt heb je dus niet in de gaten of je draait of niet.
Het schijnt zo te zijn dat wanneer je een heel goed matras hebt, je in je slaap vanzelf een paar ker per nacht omdraaid.
Blijf je echter de hele nacht op 1 zij liggen dan schijnt je matras dus niet goed te zijn.
Mijn matras zal dus aan vervanging toe zijn want ik lig dus ook de hele nacht op dezelfde kant en ik heb ook keurig de vouwen van mijn kussensloop in mijn gezicht of de in de winter de knoop afdruk van mijn pyama mouw.
En om daar vanaf te komen was ik mijn gezicht met koud water en smeer er daarna een beetje oil of olaz op.
Maar het trekt uit eindelijk ook wel vanzelf weer weg in de loop van de morgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat heeft twee oorzaken; Je hebt te lang in een houding gelegen. Je hebt op lakens gelegen waar vouwen in zaten of je hebt op je haren gelegen.

Je kunt er voor zorgen dat je kussen glad is, maar verder kun je het niet echt voorkomen. 's Morgens een glas water drinken en lekker warm douchen, dan is het zo weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt er ook vanaf hoe je lag voor je wakker werd. Als je op je zij lag, zal de huis van je gezicht aan de kant waar je op lag, ook wat in de verdrukking komen.
Als je op je rug lag, zal dat niet gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je de ene nacht anders ligt met je hoofd dan de andere nacht. Zo eenvoudig is het.
Als je in je slaap wat naar voren schuift, maak je een vouw in je wang of voorhoofd. Als je lang zo blijft slapen sta je op met die vouw. De andere nacht schuif je toevallig niet met je hoofd in je slaap, en heb je dus geen vouw bij het ontwaken.
Voorkomen is lastig: Je kunt wel op je rug in slaap vallen, maar in je slaap toch weer op je zij gaan draaien.
Verhelpen doet de natuur: Na een dik uur is de vouw verdwenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat ligt aan je slaaphouding. de ene keer ligt je zó dat je huid zich in plooien trekt en en de andere keer zó dat je er geen last van hebt. tip: ga op je rug slapen (als je dat nog niet doet), het zal even moeite kosten maar je krijgt weinig tot geen slaapvouwen meer. vooral als je op je zei slaapt heb je veel kans op slaapvouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing