Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik merk dat ik de ene keer beter hoor dan de andere keer (zie uitleg) ligt dit aan mijn oren of is dit normaal?

Als ik bijvoorbeeld tv kijk moet ik, tijdens hetzelfde programma, het volume vaak bijstellen.
Ik heb een tijdje geleden wel last gehad van een oorontsteking. Kan dit de oorzaak zijn of iets anders? Had het normaal nooit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
982
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar soms is hij dan niet verstopt..?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je wisselt van omgeving kan het wel invloed hebben op je gehoor, zoals wanneer je uit een luide omgeving komt je zachte geluiden minder goed hoort of andersom, als je uit stilte komt je geluiden als veel harder ervaart.
Maar als het is zoals je zegt dat je tijdens dezelfde ervaring (een tv programma) regelmatig het volume moet bijstellen lijkt me dat toch niet helemaal in orde en zou ik toch eens met deze vraag naar de huisarts gaan (en erbij vertellen dat je een tijdje terug een oorontsteking hebt gehad). Succes/beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
Zeker, het gehoor is ook 's ochtends gevoeliger dan 's avonds. En na een oorontsteking kan het zeker (tijdelijk ook minder zijn). Er kan dan vocht achter het trommelvlies zitten.

Ik heb zelf digitale TV en op het ene kanaal is het volume heel anders dan op het andere. Maar wisselen tijdens een programma komt minder vaak voor.

Als je vaak tijdens dezelfde tijd hetzelfde programma het volume moet bijstellen kan je het beste dit wel even laten controleren door een huisarts. Die kan eventueel met een lampje in de gehoorgang kijken en bij ontsteking nog druppels voorschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding