Wat kun je doen tegen diarree?

Ik heb al weken lang diarree en dan weer niet en nu de hele dag al. Ook heb ik vaak zo'n pitjes wat op een hamburger broodje zit in het wc papier als ik me afveeg. En als ik het dan zie is het ook vaak waterig en glimt het doorzichtig, ik weet niet precies hoe ik het kan uitleggen. Moet ik naar de dokter gaan? Of is hier iets tegen te doen of heeft iedereen dit wel eens? Heeft het een naam? Help me aub, ik wil hier zo snel mogelijk van af!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wéken? Als je langer dan een dág of drie diarree hebt, is het al tijd voor de dokter!

Het beste antwoord

Die pitjes, zijn dat echt sesamzaadjes die je hebt gegeten of zijn dat parasieten?

Als je parasieten hebt kun je ook flink aan de diaree zijn.

Je gaat morgen gelijk naar de dokter en vertelt precies je verhaal zoals je het hier ook vertelt. Waarschijnlijk zal er dan een kweek gemaakt worden van je ontlasting zodat ze kunnen zien welke bacterie of parasiet de veroorzaker van je diarree is. Dan krijg je daar medicijnen voor.

Niet langer mee lopen, anders wordt het steeds erger!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Naar de dokter, afwijkende ontlasting voor een langere periode (en dat is weken lang zeker) is altijd reden voor een dokters bezoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even bij de apotheek diacure halen, dat stopt bijna direkt en dan morgen voor de zekerheid naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, naar de dokter, diarree hebben betekent ook vochtverlies, zodat je uitgedroogd kan raken. Niet gezond dus
anneliez
13 jaar geleden
De huisarts is in deze de eerst aangewezen persoon om u verder te helpen. Slik geen middelen voorafgaand aan uw bezoek, dat kan een verkeerde diagnose geven. Verder plaats ik de link van GV omdat die niet in elke rubriek voorkomt of helemaal niet opgemerkt wordt.

Voorbehoud bij medische informatie

Let op: Goeie Vraag geeft geen medisch advies.

Houd de volgende informatie in gedachten bij het stellen - en lezen van vragen over gezondheid en medische onderwerpen:
De antwoorden kunnen onjuist of onvolledig zijn.
De antwoorden op vragen worden gegeven door vrijwilligers van wie niet bekend is of zij over gekwalificeerde medische kennis beschikken. De antwoorden kunnen anoniem, en soms vanuit onbekende motieven gegeven worden. Er kunnen onder medisch deskundigen nieuwe feiten en inzichten bekend zijn die in deze vragen en antwoorden niet voorkomen. Beschouw de informatie op Goeie Vraag (of die van internet in het algemeen) nooit als enige of als zonder meer gezaghebbende bron van informatie over gezondheid en ziekte.

De antwoorden zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts.
Diepgaande medische kennis kan vanaf een bepaald niveau niet op een begrijpelijke manier worden overgebracht via internet. De teksten kunnen je wellicht enige algemene kennis en begrip bieden, maar zij kunnen en mogen niet leiden tot een diagnose of zelf ingezette behandeling van - of verbandhoudend met - je persoonlijke klachten of omstandigheden. Daarvoor moet je je altijd wenden tot een behandelend arts.

Experimenteer niet met geneesmiddelen..
Neem nooit op eigen initiatief geneesmiddelen tot je zonder dat die zijn voorgeschreven door een erkende arts of aanbevolen zijn door een apotheker, afgezien van medicijnen die zijn toegelaten voor zelfmedicatie. Verander ook nooit zelf de dosering van aan jou voorgeschreven medicijnen. Vraag hiervoor advies bij een apotheek of arts. Dit geldt ook voor alternatieve medicatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
u hebt last van chronische diarree zorg ervoor dat u voldoende drinkt om uitdroging te voorkomen vl water en niet prikkellende dranken ook bouillon en soep zijn zeer goed.En zeker naar de dokter want chronische diarree duit op en besmetting en mogelijks heb je hiervoor antibiotica nodig
fremar
13 jaar geleden
Diarree duurt doorgaans maar een paar dagen. De oorzaak is meestal een infectie door besmet voedsel. Als diarree langer dan een week, tien dagen, duurt is er iets anders aan de hand. Je kunt een chronische ontsteking van je darmen hebben. Zoals je al vermoedt is dat inderdaad dokterswerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zelf aan de slag gaan met huis,tuin en keuken middeltjes.
Morgen naar de dokter en neem gelijk een potje mee waar je een beetje ontlasting in hebt gedaan.
Dat is nodig voor onderzoek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is voor urine een goed advies. Er zijn teststrookjes waarmee een aantal dingen getest kunnen worden. Ontlasting vergt wat meer voorbereiding, zoals conserveringsmiddelen en speciaal opvangmateriaal, dat vervolgens naar een laboratorium opgestuurd wordt. Mogelijk dat een zelf meegenomen monster ontlasting overgeheveld kan worden voor een kweek maar als het in een viezig jampotje achteruit de schuur meegenomen is dan is het de vraag waar de gekweekte bacteriën vandaan kwamen.
Veel drinken,water en thee,en morgen even naar de huisarts toe. Ga geen zelfmedicatie gebruiken,dat mag niet bij chronische diarree. Dus drinken en morgen naar de dokter toe..doen hé!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan van alles zijn (ik heb zelf last gehad van wat een spastische darm heet, kwam vooral doordat ik teveel vezels at maar meestal komt het door te weinig vezels, even kort door de bocht).
Als je pitjes die je eet onveranderd terugvindt is dat op zich niet zo gek: als je ze niet zelf kapot kauwt, doen je darmen er ook niet veel mee, dus die kun je zo terugvinden. Als je ze niet gegeten hebt, kan er iets anders aan de hand zijn.
Je eten komt na de maag in de twaalfvingerige en dunne darm, waar er eerst gal aan toegevoegd wordt zodat het beter verteert. Daarna schuift het door naar de dikke darm, waar er vooral vocht uitgehaald wordt en de boel bruin en vaster wordt.
Als je diarree hebt, gaat het meestal te snel door de dikke darm heen waardoor het nog dun maar al wel bruinig is. Als je bijvoorbeeld erge darmkramp hebt, kan het zijn dat je ontlasting vanuit de dunne darm komt en dan is het dun als water en gelig.
Al deze dingen zijn als ze langer duren zeker een reden om met je huisarts te overleggen, die kan nakijken of je misschien iets onder de leden hebt, of met jou kan overleggen of een verandering in eetpatroon misschien kan helpen.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoontje had als peuter hetzelfde. Het waren aarsmaden bij hem, die bijna doorschijnende sesamzaadjes, het hoeven nl. niet altijd echt witte wormpjes te zijn. Peuters/kleuters lopen dit vaak op bij het spelen in de zandbak. Als je er ook jeuk bij hebt aan de anus, moet je een wormenkuurtje bij de apotheek halen, dat zijn 2-3 grote pillen die je binnen een langere periode moet slikken. Je loopt het zo op, bijv. door niet gaar gehakt te eten. Blijf er in elk geval niet mee doorlopen en ga met een potje met wat ontlasting bij de huisarts op bezoek. Hij laat wat testjes doen en jij krijgt de juiste behandeling. Met diaree die langer dan enkele dagen aanhoudt, moet je heel alert zijn! Het is al te laat wanneer de dokter zegt;"Waarom ben je niet eerder gekomen"? Je lichaam waarschuwt je als er iets niet in orde is, sla die raad niet in de wind.
amc
13 jaar geleden
zeker naar de dokter . ik denk dat je eten ook niet goed verteerd als je echt voedingsdeeltjes kan herkennen in je stoelgang,kauw je wel voldoende?
Wat je gewoon al kan doen tegen diarree is bananen eten, rijst, werkt opstoppend, geen fruitsap drinken, of dingen zoals peperkoek eten (ontbijtkoek)