Is het goed dat ik mijn huiswerk via de mail naar de hele klas stuur omdat hun dat willen ?

Ik zit in de 1e klas. Nou ik zit op een dalton college . Als we huiswerk krijge voor Bioverzorging en Nask en techniek dan ben ik daar echt heel goed in . ik had een Keertje in 1 lesuur al mijn huiswerk af voor 6 weken ! maar. maar.We hebben onderwijs op de computer. En altijd als ik alles af heb zoals nu vraagt iedereen wil je alles naar me sturen via de mail ? zowel als jongens en meisjes. Ik wil graag dat mensen me aardig vinden . Dus ik zeg zoals altijd : Ja. Maar ergens heb ik een schuld gevoel dat ik dat eigenlijk niet wil . want straks komt de docent erachter en kom ik in de problemen ? Ik weet nu niet wat ik moet doen. ik heb tegen huhn gezegtt dat ik het morgen wel stuur.. ... wat nu ? is het wel goed wat ik doe ? de week daarna hebben we de toets over ons huiswerk . en ik heb alles aff. ik weet niet wat ik nu moet doen . Ditt gebeurt vaker. maar ik zit er wel mee..

Groetjes, Chanel .

Hopelijk krijg ik snel antwoord. '

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Kimath
12 jaar geleden
Laat ze lekker zelf huiswerk maken, wat een luie klasgenoten.

Het beste antwoord

Wat vervelend voor je, ik snap dat je ermee zit.

In mijn ogen maken deze klasgenoten misbruik van je, ze willen puur voor hun eigenbelang dat je het huiswerk doorstuurt. Uiteindelijk zullen zij toch ook zelf de dupe zijn, want doordat ze het huiswerk niet zelf maken doen ze onvoldoende kennis op.

Je zegt dat je het belangrijk vind dat mensen je aardig vinden, dat begrijp ik, máár: wil je dat ze je aardig vinden omdat je hun huiswerk maakt of wil je dat ze je aardig vinden om wie jij bent? Mensen die jou alleen aardig vinden omdat jij dit voor ze doet zijn jouw vriendschap niet waard. En onthoudt dat je nooit door iedereen aardig gevonden zal worden.

Kom voor jezelf op, je weet zelf wel dat dit eigenlijk niet goed is. Zoek vrienden die je zelf echt mag en die jou ook mogen, of je nou huiswerk doorstuurt of niet. En als die échte vrienden een keer hulp nodig hebben met hun huiswerk kan je ze heus wel eens uit de brand helpen, maar het mag nooit een voorwaarde zijn voor vriendschap.

Wees duidelijk als ze er weer naar vragen, geen uitstellende antwoorden geven zoals 'ik mail morgen wel', maar zeg gewoon dat je het niet meer doet. Er zullen er altijd een aantal zijn die rot zullen reageren, maar er zijn er ook die het eigenlijk wel begrijpen. Dus zorg dat je morgen stevig in je schoenen staat, het komt goed! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel. ik vind dit het beste antwoord. maar er staat dat ik het pas over 33 min kan sluiten. Dus over een halfuurtje sluit ik deze vraag. Dankjewel . voorhet helpen! ik vind dit de beste vraag omdat
Omdat ik nu meer over mensen ben gaan denken, en om dat als ze me niet mogen dat ik dan niet mijn huiswerk moet gaan sturen zodat ze me dan wel mogen. ik ben blij dat ik nu weet dat die mensen misbruik van me maken . DANKJEWEL!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen! Je kan de vraag sluiten door op 'dit is het beste antwoord te klikken'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oKE
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik nu meer over mensen ben gaan denken om dat als ze me mogen dat ik dan niet mijn huiswerk moet gaan sturen. ik ben blij dat ik nu weet dat die mensen misbruik van me maken . DANKJEWEL!!

Andere antwoorden (6)

Niet meer doen en dat wist je eigenlijk zelf ook wel. Straks is je klasgenoot de dupe omdat blijkt dat het is overgenomen, maar ben vooral jij de dupe omdat je het rondgestuurd hebt. Mee stoppen dus, laten ze zelf maar hun huiswerk maken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar als ze straks me niet meer aardig vinden ?
off dat ze dan boos worden ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon lekker blijven mailen!
paulus811
12 jaar geleden
@1v00tje, jij zit zeker bij probleem1 in de klas. @Probleem1, als ze je niet meer aardig vinden omdat je hun werk niet meer doet, dan moet dat maar zou ik denken. Als ze je alleen daarom aardig vinden, kun je het ook misbruik noemen. En daar is niets aardigs aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke. Dankjewel. ik denk dat het de allerlaatste keer is dat ik het mail . En dat ik het niet meer ga doen . en tenslotte. als het ernstig word ga ik welnaar mijn mentor. Dankjewel dat je mijn ogen hebt geopend. Groet, Chanel .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++
paulus811
12 jaar geleden
@Chanel, spreek nog even uit 'ik WEET ZEKER dat het de allerlaatste keer is' en je bent er. En volhouden hoor! Je bent volgens mij heel aardig, daar hoef je echt geen huiswerk voor rond te sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, ze leren er ook niks van als ze het van jou overnemen, straks halen ze een onvoldoende en krijg je alsnog de schuld. Dus laat ze lekker hun eigen hersentjes gebruiken.
Het is ook niet alleen jouw verantwoordelijkheid.

Als je zelf dingen maakt, opzoekt, dan blijft het veel beter hangen dan wanneer je alles klakkeloos overneemt. Bij een proefwerk, hebben zij het later dus veel zwaarder dan jij.

En het zal de leraar vast wel opvallen als iedereen woordelijk precies hetzelfde huiswerk inlevert..
Om dan te achterhalen wie het rondgestuurd heeft lijkt me niet heel makkelijk, kans is wel dat je als klas zijnde in zijn geheel straf krijgt.

Ik zou het in ieder geval niet doen. Als iemand me alleen maar aardig vind omdat ik zijn huiswerk maak, dan heb ik net zo lief dat hij me niet aardig vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okk . ik snap het.. Dus die meisjes doen opeens zo aardig tegen me alleen maar omdat ik huiswerk naar hun stuur ? Vandaarr... Maar ik heb gezegt dat ik het morgen ga sturen ? wat nu ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt weten of de meisjes je daarom leuk vinden, dan zeg je gewoon tegen een paar, kom het maar op halen met me in de bioscoop:)
je gevoel zegt hetjuist: niet doen. het voelt voor jou niet goed. dat alleen al is een teken het niet te doen
Men moet jou maar aardig vinden om wie jij bent, niet omdat jij een handig voorwerp bent dat hun klusjes uitvoert waarvoor hun zelf te lui zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb tegen ze gezegt dat ik het morgen zou sturen .. . . Wat moet ik dan doen ? Zeggen dat ik het niet meer zou gaan stureen . ... ? Dann wordenn ze vast boos.. of teleurgesteldd... misschien moet ik dan zeggen dat het de laatstte keer is dat ik dat doe ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wederom: wat voelt voor jou het best?
iets beloven en het dan niet doen is ook niet echt ok, zou ik persoonlijk zeggen
Ik zou voor de tweede optie gaan... Het ze voor deze keer nog geven, maar dat dat de laatste keer is, omdat het voor jou gewoon niet ok voelt.
Ik ben zelf trouwens iemand die er voor "gebruikt" werd.
De leraar is er nooit achter gekomen volgens mij ( Dat kan ik me niet meer herinneren) Maar pesten bleven ze toch wel. Beste is daarmee naar een leraar te stappen die je vertrouwt, misschien... Je hele situatie ken ik niet, dus vind het moeilijk je daarin advies te geven.
Mensen die jou willen gebruiken hun zin geven is niét goed in ieder geval.
Mensen die jou echt mogen om wie jij bent zullen zoiets nooit van jou vragen.
nietmeer doen!
1 straks zit jij in de problemen!
2 ze moeten je maar aardig vinden om wie je bent, niet om wat je doet! (dat zijn geen echte vrienden)
3 ze hebben zichzelf er alleen maar mee, ze verkloten straks heel hun toets!

ik zou persoonlijk gewoon zeggen: nee sorry, je hebt anders bij het proefwerk een onvoldoende of we worden gesnapt...
xxxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chanel,

Luister naar dat stemmetje in je, wat jou verteld dat het niet goed voelt. Ergens weet je dat het niet goed en eerlijk is wat je doet. Klasgenootjes moeten je leuk vinden om wie je bent, niet omdat jij voor hun de kooltjes uit het vuur haalt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bespreek met de docent(e) de situatie.

Lever je eigen werk in en stuur jouw klasgenoten
het huiswerk met opzettelijk foutgemaakte uitkomsten.

(daarna vragen ze nooit meer om jouw huiswerk of opgaven.)

Als je later een baan hebt geef je dan ook jouw salaris weg om aardig gevonden worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Maar ik heb gezegt dat ik het morgen zou sturen ? wat nuu ? zal ik het dan 1x de allerlaatste keer doen en zeggen tegen hun dat het de laatste keer is dat ik het stuur ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga offline.
De computer schijnt gecrashed te zijn.
Kan je ook niets doormailen.
Tja...